Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13483
Title: Исследование технической подготовленности спортсменов-парашютистов высокой квалификации при выполнении прыжков на индивидуальную акробатику
Other Titles: Research of highly qualified skydivers technical readiness in jumps on individual acrobatics
Authors: Ахмадиев, М. Н.
Тычкина, К. А.
Akhmadiev, M. N.
Tychkina, K. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ахмадиев М. Н. Исследование технической подготовленности спортсменов-парашютистов высокой квалификации при выполнении прыжков на индивидуальную акробатику / М. Н. Ахмадиев, К. А. Тычкина // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 2. — С. 180-185.
Abstract: The article describes a step-by-step development of a model that allows us to study the technical readiness of parachutists when performing jumps on individual acrobatics. Using various methods, the authors identified the main criteria and developed coefficients for evaluating the level of performance of individual technical elements of individual acrobatic jumps. The results was successful testing of the model on skydiving athletes are presented, which allowed us to determine the strengths and weaknesses of technical skill, to outline the development zones during jumps. The problem of increasing the level of technical preparedness of athletes, bringing rational movement techniques to perfection is complicated by the lack of developed models of technical preparedness of highly qualified paratroopers. Without such models, it is impossible to conduct an objective assessment of the level of technical preparedness, which means that it is impossible to identify zones of growth and development of a paratrooper. The purpose of the article is to develop a model of technical preparedness, on the basis of which you can study the level of technical skill of highly qualified sportsmen-parachutists when they jump on personal acrobatics. The results obtained can be used to develop similar models in other areas of parachuting, as well as to assess the skill of athletes both during preparation for competitions and during training.
В статье описывается поэтапная разработка модели, позволяющей исследовать техническую подготовленность спортсменов-парашютистов при выполнении прыжков на индивидуальную акробатику. Посредством различных методов авторами были выявлены основные критерии и разработаны коэффициенты для оценки уровня выполнения отдельных технических элементов прыжков на индивидуальную акробатику. Приводятся результаты успешного апробирования модели на спортсменах-парашютистах, которое позволило определить сильные и слабые стороны технического мастерства, наметить зоны развития при прыжках. Проблема повышения уровня технической подготовленности спортсменов, доведения рациональной техники движения до совершенства осложняется отсутствием разработанных моделей технической подготовленности спортсменов-парашютистов высокой квалификации. Без таких моделей невозможно провести объективную оценку уровня технической подготовленности, а значит, невозможно выделить зоны роста и развития спортсмена-парашютиста. Цель статьи – разработка модели технической подготовленности, на основе которой можно исследовать уровень технического мастерства спортсменов-парашютистов высокой квалификации при совершении ими прыжков на личную акробатику. Полученные результаты могут быть использованы для разработки аналогичных моделей в других направлениях парашютного спорта, а также для оценки мастерства спортсменов как во время подготовки к соревнованиям, так и в процессе обучения.
Keywords: ПАРАШЮТНЫЙ СПОРТ
ПРЫЖКИ НА ИНДИВИДУАЛЬНУЮ АКРОБАТИКУ
ТЕХНИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА СПОРТСМЕНОВ-ПАРАШЮТИСТОВ
ПАРАШЮТНАЯ ПОДГОТОВКА
ОЦЕНКА ТЕХНИЧЕСКОГО МАСТЕРСТВА ПАРАШЮТИСТОВ
PARACHUTING
INDIVIDUAL ACROBATICS JUMPS
TECHNICAL TRAINING OF SKYDIVERS
PARACHUTE TRAINING
EVALUATION OF TECHNICAL SKILLS OF SKYDIVERS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13483
DOI: 10.26170/po20-02-23
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 2
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-02-23.pdf577,41 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.