Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13711
Title: | Социально-педагогическая деятельность по формированию самоотношения старшеклассников с нарушениями слуха |
Other Titles: | Socio-pedagogical activity aimed at formation of self-attitude of senior pupils with hearing impairment |
Authors: | Воронова, О. В. Гудзовская, А. А. Voronova, O. V. Gudzovskaya, A. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Воронова О. В. Социально-педагогическая деятельность по формированию самоотношения старшеклассников с нарушениями слуха / О. В. Воронова, А. А. Гудзовская // Специальное образование. — 2020. — № 1 (57). — С. 5-16. |
Abstract: | The article analyzes studies of psychological and personal development of children with hearing loss. В статье представлены эмпирические исследования психического и личностного развития глухих и слабослышащих учащихся старших классов. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ СОЦИАЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ДЕТИ С НАРУШЕНИЯМИ СЛУХА СУРДОПЕДАГОГИКА НАРУШЕНИЯ СЛУХА СЛУХОВЫЕ НАРУШЕНИЯ ГЛУХИЕ ДЕТИ СЛАБОСЛЫШАЩИЕ ДЕТИ СТАРШЕКЛАССНИКИ САМООТНОШЕНИЕ ЛИЧНОСТИ ЛИЧНОСТЬ СТАРШЕКЛАССНИКА СОЦИАЛЬНЫЕ ПЕДАГОГИ СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ РАЗВИТИЕ ЛИЧНОСТИ ЭМПИРИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ПСИХИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ СЕМЕЙНОЕ ВОСПИТАНИЕ ДЕТСКО-РОДИТЕЛЬСКИЕ ОТНОШЕНИЯ CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMEN HEARING IMPAIRMENT HEARING LOSS DEAF CHILDREN CHILDREN WITH PARTIAL HEARING LOSS SELF-ATTITUDE OF A PERSON SOCIAL PEDAGOGUES SOCIO-PEDAGOGICAL ACTIVITY PERSONAL DEVELOPMENT |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/13711 |
DOI: | 10.26170/sp20-01-01 |
Origin: | Специальное образование. 2020. № 1 (57) |
Appears in Collections: | Специальное образование |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
speo-2020-01-01.pdf | 586,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.