Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14230
Title: Генезис идей свободной педагогики в дошкольном образовании России в конце XIX - первой трети XX века
Other Titles: Genesis of ideas of free pedagogy in preschool education of Russia at the end of the xix - the first third of the xx centure
Authors: Николаева, А. В.
Nikolaeva, A. V.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Николаева А. В. Генезис идей свободной педагогики в дошкольном образовании России в конце XIX - первой трети XX века / А. В. Николаева // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 9. — С. 6-12.
Abstract: In this context, the goal of the article is a historical-genetic analysis of the ideas of free education in preschool pedagogy of Russia of the 19th - first third of the 20th century and determining on this basis the prospects for the development of the theory and practice of modern preschool education. In preschool pedagogy of Russia at the beginning of the XX century.
В данном контексте целью статьи является историко-генетический анализ идей свободного воспитания в дошкольной педагогике России к. XIX - первой трети XX вв. и определение на этой основе перспектив развития теории и практики совре-менного дошкольного образования.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ИСТОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ — РОССИЯ — 19 В. КОН.; 20 В. 1-Я ПОЛ.
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ИСТОРИЯ ДОШКОЛЬНОЙ ПЕДАГОГИКИ
СВОБОДНОЕ ВОСПИТАНИЕ
СВОБОДНАЯ ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНИКИ
PRESCHOOL EDUCATION
HISTORY OF PRESCHOOL PEDAGOGY
FREE EDUCATION
FREE PEDAGOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14230
DOI: 10.26170/po19-09-01
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 9
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-09-01.pdf538,36 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.