Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14242
Title: Формы внутреннего кросс-культурного контекста и психологические защитыв процессе адаптации первоклассников
Other Titles: Forms of internal cross-cultural context and psychological protection in the process of adaptation of first graders
Authors: Жукова, Н. В.
Рыбакова, Л. А.
Zhukova, N. V.
Rybakova, L. A.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Жукова Н. В. Формы внутреннего кросс-культурного контекста и психологические защитыв процессе адаптации первоклассников / Н. В. Жукова, Л. А. Рыбакова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 9. — С. 150-156.
Abstract: The article presents the definition of the internal cross-cultural context of first-graders in the period of adaptation to school from the standpoint of the contextual approach.
В статье представлено определение внутреннего кросс-культурного контекста первоклассников в период адаптации к школе с позиций контекстного подхода.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
КРОСС-КУЛЬТУРНЫЙ КОНТЕКСТ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
ПЕРВОКЛАССНИКИ
АДАПТАЦИЯ ПЕРВОКЛАССНИКОВ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ЗАЩИТЫ
INTERNAL CROSS-CULTURAL CONTEXT
PRIMARY SCHOOL
PRIMARY SCHOOLCHILDREN
FIRST GRADERS
PSYCHOLOGICAL DEFENSES
ADAPTATION OF FIRST GRADERS
АДАПТАЦИЯ К ШКОЛЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14242
DOI: 10.26170/po19-09-20
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 9
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-09-20.pdf639,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.