Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14242
Title: | Формы внутреннего кросс-культурного контекста и психологические защитыв процессе адаптации первоклассников |
Other Titles: | Forms of internal cross-cultural context and psychological protection in the process of adaptation of first graders |
Authors: | Жукова, Н. В. Рыбакова, Л. А. Zhukova, N. V. Rybakova, L. A. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Жукова Н. В. Формы внутреннего кросс-культурного контекста и психологические защитыв процессе адаптации первоклассников / Н. В. Жукова, Л. А. Рыбакова // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 9. — С. 150-156. |
Abstract: | The article presents the definition of the internal cross-cultural context of first-graders in the period of adaptation to school from the standpoint of the contextual approach. В статье представлено определение внутреннего кросс-культурного контекста первоклассников в период адаптации к школе с позиций контекстного подхода. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА КРОСС-КУЛЬТУРНЫЙ КОНТЕКСТ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ ПЕРВОКЛАССНИКИ АДАПТАЦИЯ ПЕРВОКЛАССНИКОВ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ЗАЩИТЫ INTERNAL CROSS-CULTURAL CONTEXT PRIMARY SCHOOL PRIMARY SCHOOLCHILDREN FIRST GRADERS PSYCHOLOGICAL DEFENSES ADAPTATION OF FIRST GRADERS АДАПТАЦИЯ К ШКОЛЕ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14242 |
DOI: | 10.26170/po19-09-20 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2019. № 9 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2019-09-20.pdf | 639,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.