Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14251
Title: Изучение структуры интеллекта педагогов сельского детского сада как инструмент поиска путей повышения эффективности дошкольной образовательной программы
Other Titles: Measuring the intelligence structure of teachers of rural kindergarten as a tool for searching ways to increase the effectiveness of a preschool educational program
Authors: Бодрякова, А. Н.
Бодряков, В. Ю.
Bodryakova, A. N.
Bodryakov, V. Y.
Issue Date: 2019
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Бодрякова А. Н. Изучение структуры интеллекта педагогов сельского детского сада как инструмент поиска путей повышения эффективности дошкольной образовательной программы / А. Н. Бодрякова, В. Ю. Бодряков // Педагогическое образование в России. — 2019. — № 9. — С. 38-45.
Abstract: This work presents the results of a psychological and pedagogical study of the intelligence structure of the teaching staff of the regional village kindergarten in the village of Sarapulka, Sverdlovsk Region, in accordance with the theory of multiple intelligence, prof. Howard Gardner (USA).
В настоящей работе представлены результаты психолого-педагогического исследования структуры интеллекта педагогического коллектива областного поселкового детского сада поселка Сарапулка Свердловской области в соответствии с теорией множественного интеллекта проф. Говарда Гарднера (США).
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ПСИХОЛОГИЯ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ ВЗРОСЛЫХ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ
СТРУКТУРА ИНТЕЛЛЕКТА
ПЕДАГОГИ
СЕЛЬСКИЕ ДЕТСКИЕ САДЫ
ИНТЕЛЛЕКТ
ИЗМЕРЕНИЕ СТРУКТУРЫ ИНТЕЛЛЕКТА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS
STRUCTURE OF INTELLIGENCE
EDUCATORS
RURAL KINDERGARTENS
INTELLIGENCE
MEASUREMENT OF THE STRUCTURE OF INTELLIGENCE
EDUCATIONAL PROGRAMS
ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14251
DOI: 10.26170/po19-09-05
Origin: Педагогическое образование в России. 2019. № 9
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2019-09-05.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.