Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14304
Title: Формирование основ гражданской идентичности у младших школьников средствами проектной деятельности
Other Titles: Shaping civic identity in young schoolchildren by means of project activity
Authors: Кашина, Н. И.
Пономарева, Е. Г.
Петровских, О. Н.
Kashina, N. I.
Ponomareva, E. G.
Petrovskikh, O. N.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Кашина Н. И. Формирование основ гражданской идентичности у младших школьников средствами проектной деятельности / Н. И. Кашина, Е. Г. Пономарева, О. Н. Петровских // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 123-129.
Abstract: The purpose of the article is to reveal the pedagogical potential of the project activity in the formation of the foundations of civil identity in junior schoolchildren and to summarize the accumulated pedagogical experience to solve this pedagogical problem.
Цель статьи - раскрыть педагогический потенциал проектной деятельности в формировании у младших школьников основ гражданской идентичности и обобщить накопленный педагогический опыт по решению данной педагогической проблемы.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ФГОС
УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ
ГРАЖДАНСКАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫИ
МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ
НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА
FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARD OF PRIMARY GENERAL EDUCATION
UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIONS
CIVIL IDENTITY
PROJECT ACTIVITY
FORMATION OF FOUNDATIONS OF CIVIL IDENTITY
JUNIOR SCHOOLCHILDREN
ГРАЖДАНСТВЕННОСТЬ
МЕТОД ПРОЕКТОВ
ШКОЛЬНЫЕ ПРОЕКТЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14304
DOI: 10.26170/po20-03-14
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 3
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-03-14.pdf814,51 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.