Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14304
Title: | Формирование основ гражданской идентичности у младших школьников средствами проектной деятельности |
Other Titles: | Shaping civic identity in young schoolchildren by means of project activity |
Authors: | Кашина, Н. И. Пономарева, Е. Г. Петровских, О. Н. Kashina, N. I. Ponomareva, E. G. Petrovskikh, O. N. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Кашина Н. И. Формирование основ гражданской идентичности у младших школьников средствами проектной деятельности / Н. И. Кашина, Е. Г. Пономарева, О. Н. Петровских // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 123-129. |
Abstract: | The purpose of the article is to reveal the pedagogical potential of the project activity in the formation of the foundations of civil identity in junior schoolchildren and to summarize the accumulated pedagogical experience to solve this pedagogical problem. Цель статьи - раскрыть педагогический потенциал проектной деятельности в формировании у младших школьников основ гражданской идентичности и обобщить накопленный педагогический опыт по решению данной педагогической проблемы. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ФГОС УНИВЕРСАЛЬНЫЕ УЧЕБНЫЕ ДЕЙСТВИЯ ГРАЖДАНСКАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫИ МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ НАЧАЛЬНАЯ ШКОЛА FEDERAL STATE EDUCATIONAL STANDARD OF PRIMARY GENERAL EDUCATION UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIONS CIVIL IDENTITY PROJECT ACTIVITY FORMATION OF FOUNDATIONS OF CIVIL IDENTITY JUNIOR SCHOOLCHILDREN ГРАЖДАНСТВЕННОСТЬ МЕТОД ПРОЕКТОВ ШКОЛЬНЫЕ ПРОЕКТЫ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14304 |
DOI: | 10.26170/po20-03-14 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-03-14.pdf | 814,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.