Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14305
Title: Техника китайской живописи в развитии художественно-творческих способностей подростков на уроке изобразительного искусства
Other Titles: Technique of chinese painting in the development of artistic and creative abilities of teenagers in the lesson of the fine art
Authors: Овсянникова, О. А.
Тагильцева, Н. Г.
Ovsyannikova, O. A.
Tagiltseva, N. G.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Овсянникова О. А. Техника китайской живописи в развитии художественно-творческих способностей подростков на уроке изобразительного искусства / О. А. Овсянникова, Н. Г. Тагильцева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 3. — С. 130-139.
Abstract: Based on the analysis of the specifics of Chinese painting, taking into account the age characteristics of adolescent children who do not study visual art professionally, the concept of “artistic and creative abilities” of adolescents regarding their development by means of Chinese painting is clarified.
В статье на основе анализа специфики китайской живописи, с учетом возрастных особенностей детей подросткового возраста, уточнено понятие «художественно-творческие способности».
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ
КИТАЙСКАЯ ЖИВОПИСЬ
ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОЕ ИСКУССТВО
УРОКИ ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА
ПОДРОСТКИ
ARTISTIC AND CREATIVE ABILITIES
CHINESE PAINTING
МЕТОДИКА ИЗОБРАЗИТЕЛЬНОГО ИСКУССТВА В ШКОЛЕ
ХУДОЖЕСТВЕННОЕ ТВОРЧЕСТВО
ИЗОБРАЗИТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14305
DOI: 10.26170/po20-03-15
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 3
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-03-15.pdf839,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.