Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14330
Title: Развитие лингвокультурологической компетенции китайских студентов-филологов в процессе обучения русскому языку
Other Titles: Development of the linguacultural competence of chinese students of russian in the process of teaching russian
Authors: Шан Цзиньюй
Давлетбаева, Р. Г.
Shang Jinyu
Davletbaeva, R. G.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Шан Цзиньюй. Развитие лингвокультурологической компетенции китайских студентов-филологов в процессе обучения русскому языку / Шан Цзиньюй, Р. Г. Давлетбаева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 140-146.
Abstract: The article deals with the problem of formation of linguacultural competence of Chinese student in the process of their professional training in higher educational institutions.
В статье рассматривается проблема формирования лингвокультурологической компетенции китайских студентов-филологов.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЯ
МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
СТУДЕНТЫ-ФИЛОЛОГИ
ЯЗЫКОВЫЕ ЕДИНИЦЫ
ФОНОВЫЕ ЗНАНИЯ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
LINGUISTIC AND CULTURAL COMPETENCES
CULTURAL LINGUISTICS
INTERCULTURAL COMMUNICATION
CHINESE STUDENTS
PHILOLOGY STUDENTS
LANGUAGE UNITS
BACKGROUND KNOWLEDGE
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE
METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE AT THE UNIVERSITY
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14330
DOI: 10.26170/po20-04-17
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-04-17.pdf982,17 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.