Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14337
Title: | Оценка уровня коммуникативных возможностей детей раннего и младшего дошкольного возраста с расстройствами аутистического спектра |
Other Titles: | Evaluation of the level of communicative capabilities of early and younger preschool age children with disorders of the autistic spectrum |
Authors: | Григоренко, Н. Ю. Grigorenko, N. Y. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Григоренко Н. Ю. Оценка уровня коммуникативных возможностей детей раннего и младшего дошкольного возраста с расстройствами аутистического спектра / С. И. Глухих, В. И. Уваров // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 184-191. |
Abstract: | This article discusses the problem of early detection of deviations in the emotional-volitional (affective) sphere in children of the first years of life. В данной статье обсуждается проблема раннего выявления отклонений в эмоционально-волевой (аффективной) сфере у детей первых лет жизни. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫ ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА РАННИЙ ВОЗРАСТ МЛАДШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ ДЕТСКИЙ АУТИЗМ ДЕТИ-АУТИСТЫ РАССТРОЙСТВА АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА КОММУНИКАТИВНЫЕ ВОЗМОЖНОСТИ КОММУНИКАТИВНОЕ РАЗВИТИЕ СРЕДСТВА ОБЩЕНИЯ РЕЧЕВОЕ ОБЩЕНИЕ ОБЩЕНИЕ ДЕТЕЙ ЭМОЦИОНАЛЬНАЯ СФЕРА ВОЛЕВАЯ СФЕРА EARLY AGE YOUNGER PRESCHOOLERS CHILDHOOD AUTISM AUTISTIC CHILDREN AUTISM SPECTRUM DISORDER COMMUNICATION OPPORTUNITIES COMMUNICATIVE DEVELOPMENT MEANS OF COMMUNICATION VERBAL COMMUNICATION COMMUNICATION OF CHILDREN |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14337 |
DOI: | 10.26170/po20-04-23 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2020. № 4 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-04-23.pdf | 752,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.