Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14341
Title: Виртуальный музей как метод обучения школьников и средство патриотического воспитания
Other Titles: Virtual museum as a method of teaching schoolchildren and a means of patriotic education
Authors: Дронова, Н. А.
Dronova, N. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Дронова Н. А. Виртуальный музей как метод обучения школьников и средство патриотического воспитания / Н. А. Дронова // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 4. — С. 53-58.
Abstract: The purpose of the research is to present the main positive characteristics of the use of the virtual museum in the process of school education in general and the formation of patriotic consciousness of students in particular.
Цель исследования - представить основные характеристики использования виртуального музея в процессе школьного обучения в целом и формирования патриотического сознания обучающихся в частности.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ
ВИРТУАЛЬНЫЕ МУЗЕИ
ПАТРИОТИЧЕСКОЕ ВОСПИТАНИЕ
ПАТРИОТИЗМ
СРЕДСТВА ВОСПИТАНИЯ
ШКОЛЬНИКИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
МУЗЕЙНАЯ ПЕДАГОГИКА
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ВНЕКЛАССНЫЕ МЕРОПРИЯТИЯ
VIRTUAL MUSEUMS
PATRIOTIC EDUCATION
PATRIOTISM
MEANS OF EDUCATION
STUDENTS
MODERN EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
EDUCATIONAL PROCESS
TEACHING METHODS
INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14341
DOI: 10.26170/po20-04-06
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 4
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-04-06.pdf771,62 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.