Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14422
Title: | Влияние информационной структуры слов на их цветовое окрашивание при синестезии |
Other Titles: | Influence of word information structure on its coloring in synesthesia |
Authors: | Еливанова, М. А. Семушина, В. А. Elivanova, M. A. Semushina, V. A. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Еливанова М. А. Влияние информационной структуры слов на их цветовое окрашивание при синестезии / М. А. Еливанова, В. А. Семушина // Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. — 2020. — № 18. — С. 149-159. |
Abstract: | In synesthesia сolour comprehension of sounds/letters in words depends on its information structure with different degree of possibility. 8 synesthets were tested with help of the list of words of different length, among them there were homoforms and homographs, compound words and words with double consonants and vowels. При синестезии восприятие цвета звуков/букв в словах зависит с разной степенью вероятности от их информационной структуры. Было проведено тестирование восьми синестетов с помощью списков слов разной длины, среди них были омоформы и омографы, сложные слова и слова со сдвоенными гласными и согласными. |
Keywords: | ЯЗЫКОЗНАНИЕ ПСИХОЛИНГВИСТИКА СИНЕСТЕТЫ ЗВУКО-ЦВЕТОВЫЕ СООТВЕТСТВИЯ ГРАФОН БУКВЫ ЗВУКИ АЛФАВИТ SYNESTHESIA SYNESTHET SOUND-COLOR CAPABILITY ALPHABET LETTER SOUND ALPHABET ТЕСТИРОВАНИЕ ИНФОРМАЦИОННЫЕ СТРУКТУРЫ СТРУКТУРА СЛОВ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14422 |
DOI: | 10.26170/pla20-01-15 |
Origin: | Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности. 2020. № 18 |
Appears in Collections: | Психолингвистические аспекты изучения речевой деятельности |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
pla-2020-01-15.pdf | 528,72 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.