Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14468
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗак, Г. Г.ru
dc.contributor.authorКозик, Т. В.ru
dc.contributor.authorZak, G. G.en
dc.contributor.authorKozik, T. V.en
dc.date.accessioned2020-11-17T04:17:41Z-
dc.date.available2020-11-17T04:17:41Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationЗак Г. Г. Профессиональная ориентация обучающихся с умственной отсталостью: концептуальные положения, траектория развития / Г. Г. Зак, Т. В. Козик // Специальное образование. — 2020. — № 3 (59). — С. 40-51.ru
dc.identifier.issn1999-6993-
dc.identifier.urihttp://elar.uspu.ru/handle/uspu/14468-
dc.description.abstractThe article discusses urgent issues of professional orientation of students with intellectual disabilities in terms of concept definitions and development trajectories.The section «Concept Definitions» presents the definition of the concept «professional orientation» and formulates the main goals and tasks of career education of students with intellectual disabilities. Based on the analysis of the didactic and methods literature, the au-thors characterize the content of profes-sional orientation organized while learn-ing the subjects of the compulsory part of the curriculum, including the subject «Manual Labor» in grades 1-4 and «Technology. Professional Occupations» in grades 5-9. The section describes the traditional forms of extracurricular activities through which career education can be organized.en
dc.description.abstractВ статье рассматриваются актуальные вопросы профессиональной ориентации обучающихся с умственной отсталостью с точки зрения концептуальных положений и траектории развития.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherУральский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofСпециальное образование. 2020. № 3 (59)ru
dc.subjectОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКАru
dc.subjectДЕФЕКТОЛОГИЯ. СПЕЦИАЛЬНЫЕ ШКОЛЫru
dc.subjectТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯru
dc.subjectОЛИГОФРЕНОПЕДАГОГИКАru
dc.subjectУМСТВЕННАЯ ОТСТАЛОСТЬru
dc.subjectУМСТВЕННО ОТСТАЛЫЕ ДЕТИru
dc.subjectШКОЛЬНИКИru
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ОРИЕНТАЦИЯru
dc.subjectПРОФОРИЕНТАЦИЯ ШКОЛЬНИКОВru
dc.subjectВЫБОР ПРОФЕССИИru
dc.subjectПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМООПРЕДЕЛЕНИЕru
dc.subjectПРОФОРИЕНТАЦИОННАЯ РАБОТАru
dc.subjectФОРМЫ ПРОФОРИЕНТАЦИИru
dc.subjectФГОСru
dc.subjectФЕДЕРАЛЬНЫЕ ГОСУДАРСТВЕННЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ СТАНДАРТЫru
dc.subjectАДАПТИРОВАННЫЕ ОСНОВНЫЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫru
dc.subjectВНЕУРОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectНАРУШЕНИЯ ИНТЕЛЛЕКТАru
dc.subjectИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫЕ НАРУШЕНИЯru
dc.subjectМОДЕЛИ ОБУЧЕНИЯru
dc.subjectКОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ ПОЛОЖЕНИЯru
dc.subjectПОНЯТИЙНЫЙ АППАРАТru
dc.subjectПРОФИЛЬНАЯ ПОДГОТОВКАru
dc.subjectПРОФИЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕru
dc.subjectТРАЕКТОРИИ РАЗВИТИЯru
dc.subjectПРОФОРИЕНТАЦИОННЫЕ ПРОГРАММЫru
dc.subjectПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИru
dc.subjectИННОВАЦИОННАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬru
dc.subjectИННОВАЦИОННЫЕ ФОРМЫ ОБУЧЕНИЯru
dc.subjectФОРМЫ РАБОТЫru
dc.subjectOLYGOPHRENOPEDAGOGYru
dc.subjectINTELLECTUAL DISABILITYru
dc.subjectCHILDREN WITH INTELLECTUAL DISABILITIESru
dc.subjectPROFESSIONAL ORIENTATIONru
dc.subjectPROFESSIONAL ORIENTATION OF SCHOOLCHILDRENru
dc.subjectCAREER CHOICEru
dc.subjectPROFESSIONAL SELF-DETERMINATIONru
dc.subjectPROFESSIONAL ORIENTATION ACTIVITYru
dc.subjectFORMS OF PROFESSIONAL ORIENTATIONru
dc.subjectFEDERAL STATE EDU-CATIONAL STANDARDSru
dc.subjectADAPTED BASIC GENERAL EDUCATION PROGRAMSru
dc.titleПрофессиональная ориентация обучающихся с умственной отсталостью: концептуальные положения, траектория развитияru
dc.title.alternativeProfessional orientation of students with intellectual disabilities: concept definitions and development trajectoryen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
local.localtypeСтатьяru
dc.identifier.doi10.26170/sp20-03-03-
Appears in Collections:Специальное образование

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
speo-2020-03-03.pdf569,9 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.