Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14526
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ефремова, Ю. Р. | ru |
dc.contributor.author | Симбирцева, Н. А. | ru |
dc.contributor.author | Efremova, Y. R. | en |
dc.contributor.author | Simbirtseva, N. A. | en |
dc.date.accessioned | 2020-12-01T03:48:11Z | - |
dc.date.available | 2020-12-01T03:48:11Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Ефремова Ю. Р. Культурная идентичность детей-билингвов: психолого-педагогический аспект / Ю. Р. Ефремова, Н. А. Симбирцева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 5. — С. 146-153. | ru |
dc.identifier.issn | 2079-8717 | - |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14526 | - |
dc.description.abstract | The purpose of the article is to consider how the cultural identity of bilingual children is formed, taking into account the psychological and pedagogical characteristics (through the development of the linguistic picture of the world, speech and play practices, immersion in a multilingual environment, communication with a significant adult - a parent who becomes a teacher for a child). | en |
dc.description.abstract | Цель статьи состоит в том, чтобы рассмотреть, как происходит формирование культурной идентичности детей-билингвов с учетом психолого-педагогических особенностей (через освоение языковой картины мира, речевые и игровые практики, погружение в полиязычную среду, общение со значимым взрослым - родителем, который становится для ребенка и педагогом). | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Педагогическое образование в России. 2020. № 5 | ru |
dc.subject | ЯЗЫКОЗНАНИЕ | ru |
dc.subject | ПРАКТИЧЕСКОЕ ВЛАДЕНИЕ ЯЗЫКОМ | ru |
dc.subject | ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.subject | КУЛЬТУРНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ | ru |
dc.subject | ЯЗЫКОВАЯ КАРТИНА МИРА | ru |
dc.subject | ДЕТИ-БИЛИНГВЫ | ru |
dc.subject | МЫШЛЕНИЕ ДЕТЕЙ | ru |
dc.subject | ДЕТСКАЯ РЕЧЬ | ru |
dc.subject | ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ СРЕДА | ru |
dc.subject | СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ СРЕДА | ru |
dc.subject | СОЦИОКУЛЬТУРНЫЕ УСЛОВИЯ | ru |
dc.subject | CULTURAL IDENTITY | ru |
dc.subject | LINGUISTIC PICTURE OF THE WORLD | ru |
dc.subject | BILINGUAL CHILDREN | ru |
dc.subject | THINKING OF CHILDREN | ru |
dc.subject | CHILDREN'S SPEECH | ru |
dc.subject | MULTICULTURAL ENVIRONMENT | ru |
dc.subject | SOCIOCULTURAL ENVIRONMENT | ru |
dc.subject | SOCIOCULTURAL CONDITIONS | ru |
dc.subject | ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ | ru |
dc.title | Культурная идентичность детей-билингвов: психолого-педагогический аспект | ru |
dc.title.alternative | Cultural identity of bilingual children: psychological and pedagogical approach | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/po20-05-17 | - |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2020-05-17.pdf | 530,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.