Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14526
Title: Культурная идентичность детей-билингвов: психолого-педагогический аспект
Other Titles: Cultural identity of bilingual children: psychological and pedagogical approach
Authors: Ефремова, Ю. Р.
Симбирцева, Н. А.
Efremova, Y. R.
Simbirtseva, N. A.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Ефремова Ю. Р. Культурная идентичность детей-билингвов: психолого-педагогический аспект / Ю. Р. Ефремова, Н. А. Симбирцева // Педагогическое образование в России. — 2020. — № 5. — С. 146-153.
Abstract: The purpose of the article is to consider how the cultural identity of bilingual children is formed, taking into account the psychological and pedagogical characteristics (through the development of the linguistic picture of the world, speech and play practices, immersion in a multilingual environment, communication with a significant adult - a parent who becomes a teacher for a child).
Цель статьи состоит в том, чтобы рассмотреть, как происходит формирование культурной идентичности детей-билингвов с учетом психолого-педагогических особенностей (через освоение языковой картины мира, речевые и игровые практики, погружение в полиязычную среду, общение со значимым взрослым - родителем, который становится для ребенка и педагогом).
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ПРАКТИЧЕСКОЕ ВЛАДЕНИЕ ЯЗЫКОМ
ПСИХОЛОГИЯ
ДЕТСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
КУЛЬТУРНАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
ЯЗЫКОВАЯ КАРТИНА МИРА
ДЕТИ-БИЛИНГВЫ
МЫШЛЕНИЕ ДЕТЕЙ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ СРЕДА
СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ СРЕДА
СОЦИОКУЛЬТУРНЫЕ УСЛОВИЯ
CULTURAL IDENTITY
LINGUISTIC PICTURE OF THE WORLD
BILINGUAL CHILDREN
THINKING OF CHILDREN
CHILDREN'S SPEECH
MULTICULTURAL ENVIRONMENT
SOCIOCULTURAL ENVIRONMENT
SOCIOCULTURAL CONDITIONS
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14526
DOI: 10.26170/po20-05-17
Origin: Педагогическое образование в России. 2020. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2020-05-17.pdf530,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.