Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14575
Title: Использование квест-технологий на уроке литературы
Other Titles: The use of the quest technologies in the literature lesson
Authors: Морозов, Д. Д.
Morozov, D. D.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Морозов Д. Д. Использование квест-технологий на уроке литературы / Д. Д. Морозов // Уральский филологический вестник. Серия: Драфт: молодая наука. — 2020. — № 3. — С. 158-167.
Abstract: This article examines the use of quest technologies on literature lessons and offers its own version of a "live" quest based on the poem by Gogol "Dead Souls" in the grade 9th. The article provides a brief history of the formation and development of the quest as part of the industry of computer, board and social games, the definition and classification of educational quests based on the plot. Particular attention in the article is paid to clarifying the concept of a "live" quest as the most unpopular, but the most interesting type of quest for a student. The article contains a description of the quest mechanics, rules for using props and the progress of the lesson. The use of such quest technologies is aimed at improving the skills of interpretation of a literary work, communication and analytical skills of the student. The quest involves serious preparation, both by the student and by the teacher (studying the rules of the quest, printing and laminating game cards, and playing the game).
Данная статья посвящена рассмотрению использования квест-технологий на уроках литературы и предлагает собственный вариант "живого" квеста по поэме Гоголя "Мертвые души" в 9 классе. В статье приводится краткая история становления и развития квеста как части индустрии компьютерных, настольных и социальных игр, определение и классификация образовательных квестов по сюжету. Особое внимание в статье уделено разъяснению понятия "живого" квеста как самого непопулярного, но наиболее интересного для ученика вида квеста. В статье присутствует описание механики квеста, правил использования реквизита и хода урока. Применение подобных квест-технологий направлено на улучшение навыков интерпретации художественного литературного произведения, коммуникационных и аналитических навыков учащегося. Квест предполагает серьезную подготовку, как со стороны ученика, так и со стороны учителя: изучение правил квеста, печать и ламинирование игровых карточек, проведение игры.
Keywords: ГОГОЛЬ НИКОЛАЙ ВАСИЛЬЕВИЧ
МЕРТВЫЕ ДУШИ (ПОЭМА)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
РУССКИЕ ПИСАТЕЛИ
ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА
МЕТОДИКА ЛИТЕРАТУРЫ В ШКОЛЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ЛИТЕРАТУРЫ
УРОКИ ЛИТЕРАТУРЫ
ИГРОВЫЕ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
ИГРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
КВЕСТ-ТЕХНОЛОГИИ
НАВЫКИ ИНТЕРПРЕТАЦИИ
ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
RUSSIAN LITERATURE
RUSSIAN WRITERS
LITERARY CREATIVITY
METHODOLOGY OF LITERATURE AT SCHOOL
METHODOLOGY OF TEACHING LITERATURE
LITERATURE LESSONS
GAME TEACHING METHODS
GAMING TECHNOLOGIES
QUEST TECHNOLOGIES
INTERPRETATION SKILLS
INNOVATIVE TECHNOLOGIES
PEDAGOGICAL INNOVATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14575
DOI: 10.26170/ufv20-03-13
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Драфт: молодая наука. 2020. № 3
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufvdr-2020-03-13.pdf788,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.