Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14576
Title: Рекомендации учителю по использованию цикла А. М. Ремизова "Николины притчи" в школьной программе по музыке
Other Titles: Recommendation for a teacher: usage of A. M. Remizov's cycle "Nikoliny pritchi" (Nicola's parables) in the school music curriculum
Authors: Захарова, Е. А.
Zakharova, E.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Захарова Е. А. Рекомендации учителю по использованию цикла А. М. Ремизова "Николины притчи" в школьной программе по музыке / Е. А. Захарова // Уральский филологический вестник. Серия: Драфт: молодая наука. — 2020. — № 3. — С. 168-177.
Abstract: This article has developed recommendations for the teacher on the use of the cycle A. Remizov's "Nikola's Parables" in the school curriculum for music by E. D. Kritskaya, G. P. Sergeeva, T. S. Shmagina. The author provides one of the options for using parables in teacher children conversations on moral themes during the music lessons. The wisdom presented in a simple and clear form teaches children to think, find solutions to the problems, it also develops children's imagination and intuition. Parables help children reflect on their behavior and sometimes make them laugh at their mistakes. Modern teacher faces the challenges of educating a responsible citizen who is able to assess the reality and build his activities in accordance with the interests of the people around him. The solution to this problem is associated with the formation of stable moral qualities of the student's personality. Moral education is a complex, contradictory and most important problem of pedagogy. After all, the moral development of the child effects whether he will take place as a person.
В данной статье разработаны рекомендации учителю по использованию цикла А. М. Ремизова "Николины притчи" в школьной программе по музыке, составленной Е. Д. Критской, Г. П. Сергеевой, Т. С. Шмагиной. Представлен один из вариантов использования ремизовских притч в цикле нравственно-воспитательных бесед с учащимися на уроках музыки. Притчи помогают детям задуматься над своим поведением, и может быть, заставят их посмеяться над своими ошибками. Перед современным учителем стоит задача воспитания ответственного гражданина, способного самостоятельно оценивать происходящее и строить свою деятельность в соответствии с интересами окружающих его людей. Решение этой задачи связано с формированием устойчивых духовно-нравственных свойств и качеств личности школьника. Духовно-нравственное воспитание - это сложная, противоречивая, и важнейшая проблема педагогики. Ведь от того, каким в духовно-нравственном отношении формируется ребёнок, зависит, состоится ли он в будущем как личность.
Keywords: РЕМИЗОВ АЛЕКСЕЙ МИХАЙЛОВИЧ
НИКОЛИНЫ ПРИТЧИ
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МУЗЫКИ
МЕТОДИКА МУЗЫКИ В ШКОЛЕ
УРОКИ МУЗЫКИ
ПРИТЧИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
МУЗЫКАЛЬНОЕ ИСКУССТВО
МУЗЫКАЛЬНЫЕ ПРОИЗВЕДЕНИЯ
МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
MUSIC TEACHING METHOD
SCHOOL MUSIC METHODOLOGY
MUSIC LESSONS
PARABLES
EDUCATIONAL PROGRAMS
MUSICAL ART
MUSICAL WORKS
MUSICAL EDUCATION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14576
DOI: 10.26170/ufv20-03-14
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Драфт: молодая наука. 2020. № 3
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufvdr-2020-03-14.pdf753,79 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.