Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14727
Title: Опыт осмысления образа России в лингводидактическом и лингвокогнитивном аспектах
Other Titles: Experience of Comprehension of the Image of Russia in Linguodidactic and Linguocognitive Aspects
Authors: Соколова, О. Л.
Гончарова, Н. А.
Лапина, В. Ю.
Sokolova, O. L.
Goncharova, N. A.
Lapina, V. Y.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Соколова О. Л. Опыт осмысления образа России в лингводидактическом и лингвокогнитивном аспектах / О. Л. Соколова, Н. А. Гончарова, В. Ю. Лапина // Политическая лингвистика. — 2020. — № 5 (83). — С. 217-224.
Abstract: The article is a review of the collective monograph “The Image of Russia in International Educational Discourse: Linguocognitive and Linguodidactic Aspects”, written by a group of researchers from the Ural University. The importance of differentiating the concepts of “negative” and “distorted” image is emphasized. A critical analysis of the review of scientific literature on the problems of imagology is presented in the monograph. The interdiscipli-nary approach to research in the mainstream of imagology is realized through the use of general scientific and highly spe-cialized methods. The interpretation of the questionnaire results reveals differences in the vision of the Russian reality by Russian and foreign students. The analysis of the identified strategies for the presentation of the image of Russia in textbooks of Russian as a foreign language and in textbooks of English is supplemented with linguistic and methodological remarks. The authors formulate the similarities and the differences in the representation of the image of Russia in the textbooks ad-dressed to students of different countries.
В статье представлена рецензия на коллективную монография, в которой сформулированы сходства и различия в представлении образа России в вузовских учебниках.
Keywords: ДЗЮБА ЕЛЕНА ВЯЧЕСЛАВОВНА
ЕРЕМИНА СВЕТЛАНА АЛЕКСАНДРОВНА
МИКОВ ВЕНИАМИН ЮРЬЕВИЧ
ПИРОЖКОВА ИРИНА СЕРГЕЕВНА
СУЕТИНА АНАСТАСИЯ ИГОРЕВНА
ТОМБЕРГ ОЛЬГА ВИТАЛЬЕВНА
ОБРАЗ РОССИИ В МЕЖДУНАРОДНОМ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОМ ДИСКУРСЕ: ЛИНГВОКОГНИТИВНЫЙ И ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКИЙ АСПЕКТЫ (КОЛЛЕКТИВНАЯ МОНОГРАФИЯ)
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ОБРАЗ РОССИИ
ЛИНГВОДИДАКТИКА
МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
ИМАГОЛОГИЯ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
РУССКИЙ ЯЗЫК
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
СТУДЕНТЫ
ВУЗОВСКИЕ УЧЕБНИКИ
УЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
УЧЕБНИКИ РУССКОГО ЯЗЫКА
УЧЕБНИКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
РЕЦЕНЗИИ
АНАЛИЗ УЧЕБНИКОВ
КОГНИТИВНАЯ ЛИНГВИСТИКА
ЛИНГВОКОГНИТИВНЫЙ АСПЕКТ
ЛИНГВОДИДАКТИЧЕСКИЙ АСПЕКТ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ДИСКУРС
УЧЕБНЫЕ ТЕКСТЫ
КРИТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ
УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКИЕ КОМПЛЕКСЫ
ФОРМИРОВАНИЕ ОБРАЗА РОССИИ
IMAGE OF RUSSIA
LINGUODIDACTICS
INTERCULTURAL COMMUNICATION
ЛИНГВОСТРАНОВЕДЕНИЕ
IMAGEOLOGY
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING RUSSIAN
METHODS OF TEACHING RUSSIAN AT A HIGHER EDUCATION INSTITUTION
RUSSIAN
ENGLISH
METHODS OF TEACHING ENGLISH
METHODS OF TEACHING ENGLISH AT A HIGHER EDUCATION INSTITUTION
STUDENTS
HIGHER SCHOOL TEXTBOOKS
RUSSIAN TEXTBOOKS
ENGLISH TEXTBOOKS
REVIEWS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14727
DOI: 10.26170/pl20-05-20
Origin: Политическая лингвистика. 2020. № 5 (83)
Appears in Collections:Политическая лингвистика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
plin-2020-05-20.pdf901,59 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.