Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14728
Title: Семантика банкротства как способ продвижения продукта в современном американском рекламном дискурсе
Other Titles: Semantics of Bankruptcy as a Way of Product Promotion in Modern American Advertising Discourse
Authors: Шустрова, Е. В.
Shustrova, E. V.
Issue Date: 2020
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Шустрова Е. В. Семантика банкротства как способ продвижения продукта в современном американском рекламном дискурсе / Е. В. Шустрова // Политическая лингвистика. — 2020. — № 5 (83). — С. 29-39.
Abstract: The article discusses several problems. First, it deals with the terminology which is used with reference to complex semiotic systems. Second, it provides several reasons why multimodal texts are so important for modern commu-nication, and specifically for different kinds of advertisement. Third, it analyzes the character of relations between visual and verbal components in modern American advertising campaigns. With the help of linguistic methods, including the methods of analysis of dictionary and contextual semantics, the author demonstrates the possible ways of material interpretation. The methodology has been formed on the basis of the theory of conceptual metaphor and the methods of semiotic analysis of mul-timodal text.
В этой статье рассматривается креолизованный текст, как антикризисная видеореклама.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛИНГВИСТИКА ТЕКСТА
ЛЕКСИКОЛОГИЯ
США
СОЕДИНЕННЫЕ ШТАТЫ АМЕРИКИ
ЭКОНОМИЧЕСКИЙ ДИСКУРС
РЕКЛАМНЫЙ ДИСКУРС
РЕКЛАМА
РЕКЛАМНЫЕ ТЕКСТЫ
РЕКЛАМНЫЕ КАМПАНИИ
КРЕОЛИЗОВАННЫЕ ТЕКСТЫ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
МЕТАФОРИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ
МЕТАФОРИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ
ЭКОНОМИЧЕСКИЕ МЕТАФОРЫ
ВИДЕОРЕКЛАМА
ЛЕКСИЧЕСКАЯ СЕМАНТИКА
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
БАНКРОТСТВО
ДИСКУРС-АНАЛИЗ
ПРОДВИЖЕНИЕ ПРОДУКТОВ
АНТИКРИЗИСНАЯ ВИДЕОРЕКЛАМА
ЛЕКСИКОЛОГИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
СЕМИОТИЧЕСКИЕ СИСТЕМЫ
ЭКОНОМИЧЕСКАЯ ТЕРМИНОЛОГИЯ
ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ТЕРМИНЫ
ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ
ТЕРМИНОВЕДЕНИЕ
ТЕРМИНОЛОГИЧЕСКИЕ СИСТЕМЫ
КОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ МЕТАФОРЫ
METAPHORICAL MODELING
METAPHORICAL MODELS
MULTIMODAL METAPHORS
ADVERTISEMENT
ADVERTISING DISCOURSE
ADVERTISING TEXTS
LEXICAL SEMANTICS
ENGLISH
BANKRUPTCY
PRODUCT PROMOTION
TERMINOLOGY
ECONOMIC TERMINOLOGY
ECONOMIC CONCEPTS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14728
DOI: 10.26170/pl20-05-03
Origin: Политическая лингвистика. 2020. № 5 (83)
Appears in Collections:Политическая лингвистика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
plin-2020-05-03.pdf950,77 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.