Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14790
Title: | Концепция объяснительного словаря детской речи: материалы к курсу "Онтолингвистическая лексикография" |
Other Titles: | The concept of an explanatory dictionary of children's speech |
Authors: | Гридина, Т. А. Gridina, T. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Гридина Т. А. Концепция объяснительного словаря детской речи : материалы к курсу "Онтолингвистическая лексикография" / Т. А. Гридина // Уральский филологический вестник. Серия: Психонлингвистика в образовании. — 2012. — Вып. 5. — С. 23-27. |
Abstract: | One of the versions of lexicographical description of the facts of children's speech is presented in the article. At the heart of an explanatory dictionary is the "look" at children's innovation from the point of a child, which requires the use of metalanguage contexts of a child to interpret its own words. В статье представлена одна из версий лексикографического описания фактов детской речи. В основе концепции объяснительно словаря лежит "взгляд" на детские инновации с позиций самого ребенка, что требует привлечения метаязыковых контекстов ребенка к толкованию им собственных слов. |
Keywords: | ЯЗЫКОЗНАНИЕ ЛЕКСИКОЛОГИЯ ПСИХОЛИНГВИСТИКА ОНТОЛИНГВИСТИКА ЛЕКСИКОГРАФИЯ ПСИХОЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД ДЕТСКАЯ РЕЧЬ ИННОВАЦИИ ДЕТСКОЙ РЕЧИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ РЕЧЕВОЕ РАЗВИТИЕ ЛЕКСИКОН РЕБЕНКА ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ МЕТАЯЗЫКОВАЯ РЕФЛЕКСИЯ СЛОВАРИ ДЕТСКОЙ РЕЧИ ОБЪЯСНИТЕЛЬНЫЙ КОНТЕКСТ CHILDREN'S SPEECH METALINGUISTIC REFLECTION CONVERSATIONAL SPEECH EXPLANATORY CONTEXT INNOVATION OF CHILDREN'S SPEECH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14790 |
Origin: | Уральский филологический вестник. Серия: Психонлингвистика в образовании. 2012. Вып. 5 |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2012-05-03.pdf | 501,65 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.