Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14830
Title: Приемы креативной номинации: (на примере названий книжных магазинов г. Екатеринбурга)
Other Titles: Receptions of the creative nomination (on the example of names bookstores of Yekaterinburg)
Authors: Иванова, Е. Н.
Ivanovа, E.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Иванова Е. Н. Приемы креативной номинации : (на примере названий книжных магазинов г. Екатеринбурга) / Е. Н. Иванова // Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. — 2013. — № 3. — С. 27-31.
Abstract: This article is executed in line with onomasiologichesky researches. The purpose of this publication - to reveal specifics of creative receptions of creation of concrete names of bookstores and to systematize them.
Данная статья выполнена в русле ономасиологических исследований. Выявляется специфика креативных приемов создания конкретных названий книжных магазинов как частный вид искусственной эргонимической номинации в современной языковой ситуации.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛЕКСИКОЛОГИЯ
РОССИЯ
УРАЛ
ЕКАТЕРИНБУРГ
ИСКУССТВЕННАЯ НОМИНАЦИЯ
СЛОВОТВОРЧЕСТВО
ЯЗЫКОВАЯ СИТУАЦИЯ
КРЕАТИВНЫЕ ПРИЕМЫ НОМИНАЦИИ
ЯЗЫКОВЫЕ ИЗМЕНЕНИЯ
ОНОМАСТИКА
ИНФОРМАТИВНЫЕ ФУНКЦИИ
ПРАГМАТИЧЕСКИЕ ФУНКЦИИ
ЯЗЫКОВЫЕ ЗНАКИ
NOMINATIONS
CREATIVE RECEPTIONS OF THE NOMINATION
ARTIFICIAL NOMINATION
INFORMATIVE FUNCTIONS
PRAGMATICAL FUNCTIONS
LANGUAGE SIGNS
КНИЖНЫЕ МАГАЗИНЫ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14830
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. 2013. № 3
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufv-2013-03-04.pdf193,76 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.