Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14836
Title: Потенциальная семантика детских словотворческих инноваций в свете экспериментальных данных: методика прямого толкования
Other Titles: Potential semantics of children's word creational innovations in the light of experimental data: method of directinterpretation
Authors: Гридина, Т. А.
Gridina, T.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Гридина Т. А. Потенциальная семантика детских словотворческих инноваций в свете экспериментальных данных: методика прямого толкования / Т. А. Гридина // Уральский филологический вестник. — 2013. — Вып. 4. — С. 5-18.
Abstract: Variable potential and strategies of semantization of word creational innovations of children's speech are verified in thearticle using the experimental methods of direct interpretation (with reference to features of linguocreative thinking and mentality of a preschool child).
В статье с помощью экспериментальной методики прямого толкования верифицируется вариативный потенциал и стратегии семантизации словотворческих инноваций детской речи (применительно к особенностям лингвокреативного мышления и ментальности ребенка старшего дошкольного возраста).
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ПСИХОЛИНГВИСТИКА
СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ
ЛИНГВОКРЕАТИВНОСТЬ
ЛИНГВОКРЕАТИВНОЕ МЫШЛЕНИЕ
МЕНТАЛЬНЫЕ ДОМИНАНТЫ
ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ
АССОЦИАТИВНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ
СЛОВОТВОРЧЕСТВО
СЛОВОТВОРЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ МЕТОДИКИ
ДЕТСКАЯ РЕЧЬ
LINGUOCREATIVE THINKING
MENTAL DOMINANTS
LANGUAGE CONSCIOUSNESS
ASSOCIATIVE POTENTIAL
CREATIONAL INNOVATIONS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14836
Origin: Уральский филологический вестник. 2013. Вып. 4
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufv-2013-04-01.pdf246,1 kBAdobe PDFView/Open



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.