Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14836
Title: | Потенциальная семантика детских словотворческих инноваций в свете экспериментальных данных: методика прямого толкования |
Other Titles: | Potential semantics of children's word creational innovations in the light of experimental data: method of directinterpretation |
Authors: | Гридина, Т. А. Gridina, T. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Гридина Т. А. Потенциальная семантика детских словотворческих инноваций в свете экспериментальных данных: методика прямого толкования / Т. А. Гридина // Уральский филологический вестник. — 2013. — Вып. 4. — С. 5-18. |
Abstract: | Variable potential and strategies of semantization of word creational innovations of children's speech are verified in thearticle using the experimental methods of direct interpretation (with reference to features of linguocreative thinking and mentality of a preschool child). В статье с помощью экспериментальной методики прямого толкования верифицируется вариативный потенциал и стратегии семантизации словотворческих инноваций детской речи (применительно к особенностям лингвокреативного мышления и ментальности ребенка старшего дошкольного возраста). |
Keywords: | ЯЗЫКОЗНАНИЕ ПСИХОЛИНГВИСТИКА СТАРШИЕ ДОШКОЛЬНИКИ ЛИНГВОКРЕАТИВНОСТЬ ЛИНГВОКРЕАТИВНОЕ МЫШЛЕНИЕ МЕНТАЛЬНЫЕ ДОМИНАНТЫ ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ АССОЦИАТИВНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ СЛОВОТВОРЧЕСТВО СЛОВОТВОРЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ЭКСПЕРИМЕНТАЛЬНЫЕ МЕТОДИКИ ДЕТСКАЯ РЕЧЬ LINGUOCREATIVE THINKING MENTAL DOMINANTS LANGUAGE CONSCIOUSNESS ASSOCIATIVE POTENTIAL CREATIONAL INNOVATIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14836 |
Origin: | Уральский филологический вестник. 2013. Вып. 4 |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2013-04-01.pdf | 246,1 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.