Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14846
Title: О влиянии социальных и / или биологических факторов на особенности освоения языка детьми
Other Titles: About an influence of social and/or biological factors on language acquisition
Authors: Доброва, Г. Р.
Dobrova, G.
Issue Date: 2013
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Доброва Г. Р. О влиянии социальных и / или биологических факторов на особенности освоения языка детьми / Г. Р. Доброва // Уральский филологический вестник. — 2013. — Вып. 4. — С. 19-28.
Abstract: This article focuses both on biological, and on social reasons that influence child language acquisition. These reasons are considered in connection with the main factors that determine variability of language acquisition – gender, typological, sociocultural factors and the factor of presence/absence of an elder sibling of a child.
В статье анализируются как биологические, так и социальные причины, влияющие на особенности освоения языка детьми. Эти причины рассматриваются в связи с основными факторами, определяющими вариативность речевого онтогенеза, гендерным, типологическим, социокультурным и фактором наличия / отсутствия уребенка старшего сиблинга.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ПСИХОЛИНГВИСТИКА
ОНТОЛИНГВИСТИКА
РЕЧЕВОЙ ОНТОГЕНЕЗ
ВАРИАТИВНОСТЬ РЕЧЕВОГО ОНТОГЕНЕЗА
БИОЛОГИЧЕСКИЕ ПРИЧИНЫ
ГЕНДЕРНЫЙ ФАКТОР
РЕФЕРЕНЦИАЛЬНЫЕ ДЕТИ
ЭКСПРЕССИВНЫЕ ДЕТИ
СОЦИОКУЛЬТУРНЫЙ СТАТУС СЕМЬИ
ЛИНГВОКРЕАТИВНОСТЬ
ONTOLINGUISTICS
LANGUAGE ACQUISITION
VARIABILITY IN LANGUAGE ACQUISITION
BIOLOGICAL AND SOCIAL REASONS
GENDER FACTOR
REFERENTIAL CHILDREN
EXPRESSIVE CHILDREN
SOCIOCULTURAL STATUS OF FAMILY
LINGUISTIC CREATIVITY
СОЦИАЛЬНЫЕ ПРИЧИНЫ
ОСВОЕНИЕ ЯЗЫКА
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14846
Origin: Уральский филологический вестник. 2013. Вып. 4
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufv-2013-04-02.pdf198,97 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.