Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14913
Title: | Молодежь как субъект вандальной активности в субкультуре граффити |
Other Titles: | Youth as the Subject of Vandal Activity in the Graffiti Subculture |
Authors: | Порозов, Р. Ю. Клюсова, П. С. Porozov, R. Y. Klyusova, P. S. |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Порозов Р. Ю. Молодежь как субъект вандальной активности в субкультуре граффити / Р. Ю. Порозов, П. С. Клюсова // Политическая лингвистика. — 2020. — № 6 (84). — С. 150-155. |
Abstract: | В статье рассматриваются вандальные практики (граффити) в соответствии с особенностями молодежи. This article attempts a theoretical analysis of youth vandalism. It reveals the psycho-social features of this age group, considers vandal practices (graffiti) in accordance with the characteristics of young people and analyzes the dependence of reflection on socio-cultural processes and the activity of creative destructive self-expression of the young generation. |
Keywords: | КУЛЬТУРОЛОГИЯ ТЕОРЕТИЧЕСКАЯ КУЛЬТУРОЛОГИЯ РОССИЯ ЕКАТЕРИНБУРГ ВАНДАЛИЗМ МОЛОДЕЖЬ ВАНДАЛЬНЫЕ ПРАКТИКИ СОЦИОКУЛЬТУРА СОЦИОКУЛЬТУРНЫЕ ПРОЦЕССЫ ТВОРЧЕСКОЕ САМОВЫРАЖЕНИЕ ГРАФФИТИ ДЕСТРУКТИВНОЕ ПОВЕДЕНИЕ ВАНДАЛЬНЫЕ АКТЫ ВАНДАЛЬНОЕ ПОВЕДЕНИЕ УРАЛЬСКИЕ ГОРОДА МОЛОДЕЖНЫЕ СУБКУЛЬТУРЫ ВАНДАЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ ТИПОЛОГИЯ ГРАФФИТИ СЕМИОТИЧЕСКИЙ АНАЛИЗ СТРУКТУРНО-ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД ГОРОДСКОЕ ПРОСТРАНСТВО VANDALISM INFORMATION FIELD YOUTH SUBCULTURES DESTRUCTIVE BEHAVIOR GRAFFITI VANDAL PRACTICES SOCIOCULTURE SOCIOCULTURAL PROCESSES DESTRUCTIVE SELF-EXPRESSION YOUTH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/14913 |
DOI: | 10.26170/pl20-06-16 |
Origin: | Политическая лингвистика. 2020. № 6 (84) |
Appears in Collections: | Политическая лингвистика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
plin-2020-06-16.pdf | 787,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.