Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15252
Title: | Смыслопорождение в лирическом послании М. Цветаевой "Лютня" |
Other Titles: | Creation of meaning in M. Tsvetaeva’s poetic message "The Lute" |
Authors: | Фокина, С. А. Fokina, S. |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Фокина С. А. Смыслопорождение в лирическом послании М. Цветаевой "Лютня" / С. А. Фокина // Уральский филологический вестник. Серия: Русская литература XX-XXI веков: направления и течения. — 2013. — № 2. — С. 73-79. |
Abstract: | В статье внимание сосредоточено на осмыслении процесса смыслопорождения в лирическом послании М. Цветаевой "Лютня". Показатели смыслопорождения рассмотрены в контексте цветаевского мифа. Выявлены авторские коды в смысловой структуре стихотворения. Представлен поливалентый анализ символики в тексте. The article is focused on the comprehension of the process of meaning creation in M. Tsvetaeva's poetic message "The Lute". The indicators of meaning creation are considered in a context of Tsvetaeva's myth. The author's codes in a semantic structure are revealed here. The author presents a polyvalent analysis of symbolism in the text. |
Keywords: | ЦВЕТАЕВА МАРИНА ИВАНОВНА (1892-1941) ЛЮТНЯ (СТИХОТВОРЕНИЕ) ЛИТЕРАТУРОВЕДЕНИЕ РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА XX ВЕКА РУССКАЯ ПОЭЗИЯ РУССКИЕ ПОЭТЕССЫ СТИХОТВОРЕНИЯ ПОЭТИЧЕСКОЕ ТВОРЧЕСТВО ЛИРИЧЕСКИЕ ЖАНРЫ СМЫСЛОПОРОЖДЕНИЕ АВТОРСКИЕ КОДЫ ПОЭТИЧЕСКИЕ ОБРАЗЫ АНАЛИЗ СТИХОТВОРЕНИЙ MEANING GENERATION AUTHOR’S CODES SYMBOLISM |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15252 |
Origin: | Уральский филологический вестник. Серия: Русская литература XX-XXI веков: направления и течения. 2013. № 2 |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2013-02-06.pdf | 181,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.