Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15301
Title: | Дискурс инициативного литературного творчества ребенка |
Other Titles: | Discourse of initiative literary creativity of child |
Authors: | Месеняшина, Л. А. Mesenyashina, L. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Месеняшина Л. А. Дискурс инициативного литературного творчества ребенка / Л. А. Месеняшина // Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. — 2018. — № 2 (27). — С. 315-321. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности драматургических текстов, созданных младшими подростками. Особое внимание уделяется отражению в детском тексте процесса игры. Отмечается смещение фокуса авторского внимания от записывания процесса реальной игры к записыванию игры воображения и усиление интереса к формальной стороне произведения по мере взросления автора. In the article features of the dramaturgic texts created by younger teenagers are considered. Special attention is given to reflection in the children's text of playing process. Shift of focus of author's attention from recording of process of a real game to recording of freak of imagination and strengthening pf interest in formality of the work in process of growing of the author is noted. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ МЛАДШИЕ ПОДРОСТКИ ДРАМАТУРГИЧЕСКИЕ ТЕКСТЫ ДЕТСКОЕ ТВОРЧЕСТВО ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО ЖАНРОВЫЕ НОРМЫ ЛИТЕРАТУРНЫЕ ЖАНРЫ CHILDREN'S LITERARY CREATIVITY PLAY DRAMA WORKS GENRE NORMS ЯЗЫКОВАЯ ИГРА |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15301 |
Origin: | Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. 2018. № 2 (27) |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2018-02-34.pdf | 470,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.