Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15306
Title: Креативные потенциалы языковой игры: каламбур
Other Titles: Creative potentials of language games: pun
Authors: Мурашов, А. А.
Mikhailova, O.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Мурашов А. А. Креативные потенциалы языковой игры: каламбур / А. А. Мурашов // Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. — 2018. — № 2 (27). — С. 351-357.
Abstract: В статье излагается информация о каламбуре как средстве языковой игры, в том числе в лингвопсихологическом и методическом смыслах - как воплощении творческой активности и ее применения в образном контексте. Показана одна из причин возникновения каламбура, реализующаяся в речи детей дошкольного возраста. Предлагается и обосновывается методический прием использования каламбурных контекстов в процессе занятий в высшем учебном заведении.
In article information on a pun as means of a language game, including in lingvopsikhologichesky and methodical meanings - as the embodiment of creative activity and its application in a figurative context is stated. One of the causes of a pun which is implemented in the speech of children of preschool age is shown. Methodical reception of use of punning contexts in the course of the occupations is offered and proved in a higher educational institution.
Keywords: ЯЗЫКОЗНАНИЕ
ЛИНГВИСТИКА ТЕКСТА
КАЛАМБУР
ЯЗЫКОВАЯ ИГРА
КРЕАТИВНАЯ ЛИНГВИСТИКА
ЛИНГВОКРЕАТИВНОСТЬ
КОНТЕКСТ
ЛИНГВОКРЕАТИВНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ТВОРЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
PUN
CREATIVITY
CONTEXT
LANGUAGE GAME
COMMUNICATIVE PROCESS
CREATIVE THINKING
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15306
Origin: Уральский филологический вестник. Серия: Язык. Система. Личность: Лингвистика креатива. 2018. № 2 (27)
Appears in Collections:Уральский филологический вестник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ufv-2018-02-39.pdf465,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.