Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/1555
Title: Психолингвистический эксперимент как способ выявления эффективности ойконима
Other Titles: Psycholinguistic Experiment as the Way of the Revelation of the Efficiency of the Oikonym
Authors: Зуева, Т. А.
Воробьев, А. М.
Zueva, T. A.
Vorobiev, A. M.
Issue Date: 2015
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Зуева Т. А. Психолингвистический эксперимент как способ выявления эффективности ойконима / Т. А. Зуева, А. М. Воробьев // Филологический класс. — 2015. — № 1 (39). — С. 33-37.
Abstract: В статье анализируются результаты методики субъективного шкалирования как вида психолингвистического эксперимента, направленного на выявление эффективности наименований коттеджных поселков, расположенных в окрестностях г. Екатеринбурга. Исследование ойконимических номинаций в психолингвистическом аспекте представляется перспективным, поскольку они не только формируют культурный и языковой облик уральского региона, но и отражают вкусовые предпочтения современных носителей языка.
The article describes the results of the methodic of the subjective scaling as a kind of the psycholinguistic experiment directed to the revelation of the efficiency of the names of the cottage settlements sutuated in the outskirts of Yekaterinburg. The studying of oikonymic nomination in the psycholinguistic aspect is supposed to be perspective as they not only form the cultural and linguistic appearance of the Ural region but also reflect the gustatory preferences of the contemporary language speakers.
Keywords: ОЙКОНИМ
МЕТОДИКА СУБЪЕКТИВНОГО ШКАЛИРОВАНИЯ
ИСКУССТВЕННАЯ НОМИНАЦИЯ
ПСИХОЛИНГВИСТИЧЕСКИЙ ЭКСПЕРИМЕНТ
ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ
OIKONIM
THE METHODIC OF THE SUBJECTIVE SCALING
FACTITIOUS NOMINATION
PSYCHOLINGUISTIC EXPERIMENT
LINGUISTIC CONSCIOUSNESS
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/1555
Origin: Филологический класс. 2015. № 1 (39)
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
flks-2015-01-06.pdf275,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.