Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15585
Title: | Словотворческие инновации в детском дискурсе на базе специфики восприятия в онтогенезе перцептивно неоднозначных слов |
Other Titles: | Word-making innovations in children's discourseon the basis of the specificity of the perception in the ontogenesis of perceptually ambiguous words |
Authors: | Самигулина, Ф. Г. Samigulina, F. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Самигулина Ф. Г. Словотворческие инновации в детском дискурсе на базе специфики восприятия в онтогенезе перцептивно неоднозначных слов / Ф. Г. Самигулина // Уральский филологический вестник. Серия: Психолингвистика в образовании. — 2014. — № 2. — С. 22-29. |
Abstract: | В статье рассматриваются особенности проекции и специфики детского мышления на речемыслительную деятельность ребенка. Отмечается необходимость анализа детского дискурса в связи с особенностями когнитивного развития ребенка Special features of a projection of specificity of the children'sthinking onto the speech and thinking activity of a child are examinedin the article. There is indicated the necessity of an analyze of a children’s discourse because of the peculiarities of children’s cognitive growth. |
Keywords: | ЯЗЫКОЗНАНИЕ ПСИХОЛИНГВИСТИКА ДЕТСКАЯ РЕЧЬ ОНТОГЕНЕЗ РЕЧИ ДЕТСКИЙ ДИСКУРС МЕЖПОЛУШАРОНАЯ АСИММЕТРИЯ МОЗГА НАГЛЯДНО-ОБРАЗНОЕ МЫШЛЕНИЕ ПЕРЦЕПЦИЯ ДЕТСКИЕ ИННОВАЦИИ ОНТОЛИНГВИСТИКА КОГНИТИВНОЕ РАЗВИТИЕ ДЕТСКОЕ СЛОВОТВОРЧЕСТВО ONTOGENESIS OF A SPEECH CHILDREN'S DISCOURSE INTERHEMISPHERIC ASYMMETRY OF THE BRAIN GRAPHIC AND IMAGINATIVE THINKING PERCEPTION CHILDREN’S INNOVATIONS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15585 |
Origin: | Уральский филологический вестник. Серия: Психолингвистика в образовании. 2014. № 2 |
Appears in Collections: | Уральский филологический вестник |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ufv-2014-02-03.pdf | 178,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.