Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/1558
Title: | Формирование представлений о жизни как экзистенциальной ценности гуманизма (на примере анализа рассказа А. П. Платонова «Цветок на земле» в 5 классе) |
Other Titles: | Forming notions about life as an existential value of humanism (the analysis of A. P. Platonov’s story “A flower on the Earth” in the 5th form) |
Authors: | Соловьёва, Ф. Е. Solovyova, F. E. |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Соловьёва Ф. Е. Формирование представлений о жизни как экзистенциальной ценности гуманизма (на примере анализа рассказа А. П. Платонова «Цветок на земле» в 5 классе) / Ф. Е. Соловьёва // Филологический класс. — 2015. — № 1 (39). — С. 53-57. |
Abstract: | Реализации целей литературного образования максимально содействует осмысление аксиологии гуманизма — экзистенциальных, социальных, политических, нравственных, эстетических и др. ценностей. В процессе изучения курса литературы необходимо формировать представление о жизни как процессе, в ходе которого происходит реализация человечности, всех положительных качеств и добродетелей, всех ценностей. Realisation of aims of literary education helps as much as possible to understand axiology humanism-existential, social, political, moral, aesthetics and other values. While studying the course of literature one should form understanding life as process of realisation of humanity, all positive qualities and virtues, all values. |
Keywords: | ГУМАНИСТИЧЕСКОЕ МИРОВОЗЗРЕНИЕ АКСИОЛОГИЯ ГУМАНИЗМА ЖИЗНЬ И СМЕРТЬ ПОЗНАНИЕ МИРА HUMANISTIC WORLD OUTLOOK AXIOLOGY OF HUMANISM LIFE AND DEATH COGNITION OF WORLD |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/1558 |
Origin: | Филологический класс. 2015. № 1 (39) |
Appears in Collections: | Филологический класс |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
flks-2015-01-09.pdf | 279,77 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.