Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15636
Title: | Система логопедической работы с детьми-билингвами в Республике Абхазия |
Other Titles: | System of the logopedic work with bilingual children in the republic of Abkhazia |
Authors: | Жвания, С. Ю. Zhvania, S.Yu. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Жвания С. Ю. Система логопедической работы с детьми-билингвами в Республике Абхазия / С. Ю. Жвания // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2019. — № 26. — С. 188-195. |
Abstract: | Автор статьи рассматривает проблему обучения языку детей-билингвов в Республике Абхазия, определяет один из принципов обучения, связанный с потребностью сохранения родного языка и созданием эффективных методик соизучения абхазского и русского языков. The author of the article considers the problem of bilinguals in a current stage. Educational system of Republic of Abkhazia should be a key element in this process. Needs to preserve native language and creation of effective methods of studying Abkhazian and Russian languages are the most leading direction of the educational politics of the Republic of Abkhazia. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РЕСПУБЛИКА АБХАЗИЯ — АБХАЗИЯ ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ БИЛИНГВИЗМ ДЕТИ-БИЛИНГВЫ ЛОГОПЕДИЧЕСКАЯ РАБОТА РАБОТА С ДЕТЬМИ-БИЛИНГВАМИ АБХАЗСКИЙ ЯЗЫК БУКВАРИ РАЗВИТИЕ РЕЧИ БИЛИНГВАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ BILINGUALISM BILINGUAL CHILDREN SPEECH THERAPY WORK WORK WITH BILINGUAL CHILDREN ABKHAZ LANGUAGE PRIMERS SPEECH DEVELOPMENT РУССКИЙ ЯЗЫК ЛОГОПЕДИЯ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15636 |
Origin: | Филологическое образование в период детства. 2019. № 26 |
Appears in Collections: | Филологическое образование в период детства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fopd-2019-26-27.pdf | 398,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.