Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15744
Title: Роль коммуникативной подготовки профессорско-преподавательского и командного состава вузов ФСИН России в формировании коммуникативной компетенции курсантов
Other Titles: The role of communicative training of professor-teaching and team composition of FSIN of Russia high schools in the formation of the communicative competence of the courses
Authors: Никитина, Т. В.
Nikitina, T. V.
Issue Date: 2018
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Никитина Т. В. Роль коммуникативной подготовки профессорско-преподавательского и командного состава вузов ФСИН России в формировании коммуникативной компетенции курсантов / Т. Р. Никитина // Филологическое образование в период детства : ежегодник. — 2018. — № 25. — С. 227-235.
Abstract: Основываясь на опыте Пермского института Федеральной службы исполнения наказаний Российской Федерации, автор доказывает, что одним из условий эффективности процесса формирования коммуникативной компетенции курсантов является повышение коммуникативной подготовки профессорско-преподавательского и командного состава вузов Федеральной службы исполнения наказаний России. Для реализации исследовательских задач использовались следующие методы исследования: анализ и обобщение педагогической и воспитательной деятельности, анкетирование, обобщение педагогического опыта. Автор предлагает повышать коммуникативную подготовку профессорско-преподавательского и командного состава в рамках спецкурса "Коммуникативная компетенция профессорско-преподавательского и командного состава вузов Федеральной службы исполнения наказаний Российской Федерации", постоянно действующего семинара "Школа молодых преподавателей", на занятиях по служебной подготовке с последующей сдачей зачетов и в процессе самообразования.
Based on the experience of the Perm Institute of the Federal Service for the Execution of Punishments of the Russian Federation, the author proves that one of the conditions for the effectiveness of the process of forming the communicative competence of cadets is to increase the communicative training of the teaching staff and command staff of the universities of the Federal Service for the Execution of Punishments of Russia. To implement research tasks, the following research methods were used: analysis and generalization of pedagogical and educational activities, questionnaires, generalization of pedagogical experience. The author proposes to increase the communicative preparation of the faculty and command staff within the framework of the special course "Communicative Competence of the Teaching and Teaching Staff of the Universities of the Federal Penitentiary Service of the Russian Federation", a permanent seminar "School for Young Teachers", in the official training classes and in the process of self-education.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ
КОММУНИКАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
ПРОФЕССОРСКО-ПРЕПОДАВАТЕЛЬСКИЙ СОСТАВ
КОМАНДНЫЙ СОСТАВ
ФОРМИРОВАНИЕ КОМПЕТЕНЦИЙ
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
COMMUNICATIVE COMPETENCE
FACULTY
COMMAND STAFF
DEVELOPMENT PROGRAM
SUBSTANTIVE COMPONENTS OF THE DEVELOPMENT PROGRAM OF THE PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTION
THE LOGIC OF THE DEVELOPMENT PROGRAM OF THE PRESCHOOL EDUCATIONAL INSTITUTION
THE PROBLEMS OF THE FORMATION OF THE PROGRAM
THE CHILD'S SPEECH DEVELOPMENT IN A MULTICULTURAL ENVIRONMENT
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/15744
Origin: Филологическое образование в период детства. 2018. № 25
Appears in Collections:Филологическое образование в период детства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fopd-2018-25-31.pdf467,22 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.