Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16154
Title: | Способы представления грамматики при преподавании русского языка как иностранного |
Other Titles: | Methods of Grammar Material Presentation in Teaching Russian as a Foreign Language |
Authors: | Комовская, Е. В. Komovskaya, E. V. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Комовская Е. В. Способы представления грамматики при преподавании русского языка как иностранного / Е. В. Комовская // Филологический класс. — 2021. — Т. 26, № 2. — С. 234-244. |
Abstract: | В статье рассматривается специфика методических подходов к изучению грамматики русского языка иностранными студентами. The article deals with the specifics features of methodological approaches to teaching Russian grammar to non-Russian-speaking students. The author analyzes two leading principles of presentation of grammar material to such students. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — РОССИЯ ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ИНОСТРАННЫЕ СТУДЕНТЫ РОССИЙСКИЕ ВУЗЫ РУССКИЙ ЯЗЫК МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ ГРАММАТИКА РУССКОГО ЯЗЫКА ЛЕКСИКОЛОГИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОДХОДЫ СИСТЕМНО-ФУНКЦИОНАЛЬНЫЙ ПОДХОД СИНХРОНИЧЕСКИЙ ПОДХОД СПЕЦИАЛЬНАЯ ЛЕКСИКА ЯЗЫК СПЕЦИАЛЬНОСТИ СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО СЕЛЬСКОХОЗЯЙСТВЕННАЯ ЛЕКСИКА УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС РЕЗУЛЬТАТЫ ОБУЧЕНИЯ STUDENTS RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE METHODS OF TEACHING RUSSIAN RUSSIAN AS A FOREIGN METHODS OFTEACHING RUSSIAN SUBLANGUAGE OF SPECIALTY RUSSIAN GRAMMAR SYSTEM-FUNCTIONAL APPROACH SYNCHRONIC APPROACH |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16154 |
DOI: | 10.51762/1FK-2021-26-02-20 |
WoS: | 000669954400021 |
SCOPUS: | 85174937886 |
Origin: | Филологический класс. 2021. Т. 26, № 2 |
Appears in Collections: | Филологический класс |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fkls-2021-02-20.pdf | 398 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.