Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16244
Title: | Критическое мышление в профессиональной деятельности будущих горных инженеров-геологов |
Other Titles: | Critical Thinking in the Professional Activity of Future Mining Engineers-Geologists |
Authors: | Озерова, Т. С. Воронина, Л. В. Ozerova, T. S. Voronina, L. V. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Озерова Т. С. Критическое мышление в профессиональной деятельности будущих горных инженеров-геологов / Т. С. Озерова, Л. В. Воронина // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 3. — С. 150-156. |
Abstract: | Современному горному инженеру-геологу необходимо обладать умениями проводить анализ и оценку вещественного состава горных пород, руд и типов месторождений полезных ископаемых. Это предполагает использование таких логических операций, как сравнение, аналогия, обобщение. Умение оценивать достоверность полученной информации тесно связано с умением ее анализировать, делать адекватные выводы, принимать верные решения. Это возможно только при наличии критического мышления у будущего горного инженера-геолога. В качестве средства формирования критического мышления на практических занятиях в процессе обучения математике выбран кейс-метод или метод анализа конкретных ситуаций. A modern mining geological engineer needs to be able to analyze and evaluate the material composition of rocks, ores and types of mineral deposits. This involves the use of such logical operations as comparison, analogy, generalization. The ability to assess the reliability of the information received is closely related to the ability to analyze it, draw adequate conclusions, and make the right decisions. This is only possible if the future mining engineer-geologist has critical thinking. As a means of forming critical thinking in practical classes in the process of teaching mathematics, a case method or a method of analyzing specific situations was chosen. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ СТУДЕНТЫ ИНЖЕНЕРЫ-ГЕОЛОГИ ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ РЕФЛЕКСИВНО-ОЦЕНОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ КЕЙС-ЗАДАЧИ МАТЕМАТИКА МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИ МЕТОДИКА МАТЕМАТИКИ В ВУЗЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ COMPETENCE-BASED APPROACH CRITICAL THINKING REFLECTIVE AND EVALUATIVE ACTIVITY TRAINING OF SPECIALISTS GEOLOGICAL ENGINEERS CASE TASKS MATHEMATICS METHODS OF TEACHING MATHEMATICS METHODOLOGY OF MATHEMATICS AT THE UNIVERSITY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16244 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_03_17 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 3 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-03-17.pdf | 562,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.