Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16301
Title: Дейктический модус и его роль в моделировании стратегии интерпретации текста
Other Titles: The Deictic Mode And Its Role in Modeling the Strategy of Text Interpretation
Authors: Соловьева, С. А.
Soloveva, S. A.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Соловьева С. А. Дейктический модус и его роль в моделировании стратегии интерпретации текста / С. А. Соловьева // Филологический класс. — 2021. — Т. 26, № 3. — С. 88-100.
Abstract: В статье рассматривается проблема моделирования стратегии интерпретации текста на материале произведений Б. Пастернака 1910-1920 гг.
The importance of the problem statement is associated with the specifics of the material under study. Fragmentation, discontinuity of spatial-temporal relations, alternation of points of view, nonlinearity of the organization of B. Pasternak's 1910-1920 prose complicate the process of adequate interpretation of the text, which requires the reader to concentrate attention and go back several times to check the relevance of under-standing.
Keywords: ПАСТЕРНАК БОРИС ЛЕОНИДОВИЧ
ЛИТЕРАТУРОВЕДЕНИЕ
РУССКАЯ ЛИТЕРАТУРА XX В. — РОССИЯ — 1910-1920 ГГ.
РУССКИЕ ПИСАТЕЛИ
ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО
ЛИТЕРАТУРНЫЕ ЖАНРЫ
РАННЯЯ ПРОЗА
ХУДОЖЕСТВЕННЫЕ ТЕКСТЫ
ХУДОЖЕСТВЕННЫЙ ДИСКУРС
ДИСКУРСИВНЫЕ ЭЛЕМЕНТЫ
МОНТАЖНЫЕ ТЕКСТЫ
ИНТЕРПРЕТАЦИЯ ТЕКСТА
ДЕЙКТИЧЕСКИЕ МОДУСЫ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
ДЕЙКСИС
СТРАТЕГИИ ИНТЕРПРЕТАЦИИ
ЯЗЫКОВЫЕ ПРИЕМЫ
ДЕЙКТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА
TEXT INTERPRETATION
FICTION TEXTS
DEICTIC MODE
DISCURSIVE ELEMENTS
CENTO TEXTS
RUSSIAN WRITERS
LITERARY CREATIVE ACTIVITY
LITERARY GENRES
EARLY PROSE
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16301
DOI: 10.51762/1FK-2021-26-03-08
WoS: 000713666200008
SCOPUS: 85175047152
Origin: Филологический класс. 2021. Т. 26, № 3
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2021-03-08.pdf672,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.