Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16307
Title: Диагностика обученности русскому языку китайских студентов неязыковых вузов
Other Titles: Diagnostics of Russian Language Proficiency of Chinese Students Non-Linguistic Universities
Authors: Чжан Сяохуэй
Сергеева, Н. Н.
Zhang Xiaohui
Sergeeva, N. N.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чжан Сяохуэй. Диагностика обученности русскому языку китайских студентов неязыковых вузов / Чжан Сяохуэй, Н. Н. Сергеева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 115-120.
Abstract: Реализация опытного обучения говорению на русском языке проводилась в течение 2020-2021 учебного года на базе Маньчжурского института университета внутренней Монголии (КНР). Обучение проводилось в естественных академических условиях неязыкового вуза в рамках дисциплины "Иностранный язык", которая начинает преподаваться с 1 курса.
The implementation of experimental teaching of speaking in Russian was carried out during the 2020-2021 academic year on the basis of the Manchurian Institute of the University of Inner Mongolia (PRC). The training was conducted in the natural academic conditions of a non-linguistic university within the framework of the discipline “Foreign Language”, which begins to be taught from the 1st year.
Keywords: МАНЬЧЖУРСКИЙ ИНСТИТУТ УНИВЕРСИТЕТА ВНУТРЕННЕЙ МОНГОЛИИ
ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА — КИТАЙ — КНР — КИТАЙСКАЯ НАРОДНАЯ РЕСПУБЛИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ДИАГНОСТИКА ОБУЧЕННОСТИ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
НЕЯЗЫКОВЫЕ ВУЗЫ
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ
ИНОЯЗЫЧНЫЕ УМЕНИЯ
РЕГИОНАЛЬНО-ЭТНИЧЕСКИЙ ПОДХОД
DIAGNOSTICS OF TRAINING
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE
METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE AT THE UNIVERSITY
NON-LINGUISTIC UNIVERSITIES
CHINESE STUDENTS
SPEECH SKILLS
FOREIGN LANGUAGE SKILLS
REGIONAL ETHNIC APPROACH
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16307
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_13
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-13.pdf553,67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.