Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16313
Title: Философия музыкального образования: герменевтический аспект
Other Titles: Philosopy of Music Education: Hermeneutic Approach
Authors: Беляева, Л. А.
Чугаева, И. Г.
Belyaeva, L. A.
Chugaeva, I. G.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Беляева Л. А. Философия музыкального образования: герменевтический аспект / Л. А. Беляева, И. Г. Чугаева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 35-45.
Abstract: Цель исследования. Определить статус философии музыки и музыкального образования как относительно самостоятельного направления научного исследования, что, прежде всего, предполагает рассмотрение вопросов предмета этого направления научного исследования, выбор методологии исследования и разработки его содержания.
Goal of research. The paper justifies relative independence of philosophy of music and music education from other branches of science, which, in the first place, requires identification of research problems of this scientific field, development of research methodology and description of its content.
Keywords: МУЗЫКА И ЗРЕЛИЩНЫЕ ИСКУССТВА
МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МУЗЫКАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МУЗЫКА
ФИЛОСОФИЯ МУЗЫКИ
МУЗЫКАЛЬНАЯ ГЕРМЕНЕВТИКА
ПРИНЦИПЫ МУЗЫКАЛЬНОЙ ГЕРМЕНЕВТИКИ
ФИЛОСОФСКАЯ ГЕРМЕНЕВТИКА
НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
PHILOSOPHY OF MUSIC
MUSIC
MUSICAL HERMENEUTICS
PRINCIPLES OF MUSICAL HERMENEUTICS
MUSICAL EDUCATION
SCIENTIFIC RESEARCH
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16313
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_04
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-04.pdf539,57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.