Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16317
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Воронина, Л. В. | ru |
dc.contributor.author | Озерова, Т. С. | ru |
dc.contributor.author | Voronina, L. V. | en |
dc.contributor.author | Ozerova, T. S. | en |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T14:41:47Z | - |
dc.date.available | 2021-12-09T14:41:47Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Воронина Л. В. Модель формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике / Л. В. Воронина, Т. С. Озерова // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 67-78. | ru |
dc.identifier.issn | 2079-8717 | |
dc.identifier.uri | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16317 | - |
dc.description.abstract | В данной статье рассматривается процесс формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике. Целью работы является разработка и научное обоснование модели обучения математике, использование которой обеспечит готовность применять навыки критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в их профессиональной деятельности. | ru |
dc.description.abstract | This article examines the process of forming critical thinking of future mining engineers and geological engineers in the process of teaching mathematics. The aim of the work is to develop and scientifically substantiate a model of teaching mathematics, the use of which will ensure the readiness to apply the skills of critical thinking of future mining engineers and geological engineers in their professional activities. | en |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Уральский государственный педагогический университет | ru |
dc.relation.ispartof | Педагогическое образование в России. 2021. № 5 | ru |
dc.subject | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА | ru |
dc.subject | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ | ru |
dc.subject | МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ | ru |
dc.subject | КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ | ru |
dc.subject | ФОРМИРОВАНИЕ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ | ru |
dc.subject | ДИАГНОСТИКА КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ | ru |
dc.subject | ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ | ru |
dc.subject | СТУДЕНТЫ | ru |
dc.subject | ГОРНЫЕ ВУЗЫ | ru |
dc.subject | ИНЖЕНЕРЫ-ГЕОЛОГИ | ru |
dc.subject | МАТЕМАТИКА | ru |
dc.subject | МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИ | ru |
dc.subject | МЕТОДИКА МАТЕМАТИКИ В ВУЗЕ | ru |
dc.subject | СТРУКТУРНО-ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ | ru |
dc.subject | CRITICAL THINKING | ru |
dc.subject | THE FORMATION OF CRITICAL THINKING | ru |
dc.subject | DIAGNOSTICS OF CRITICAL THINKING | ru |
dc.subject | TRAINING OF SPECIALISTS | ru |
dc.subject | STUDENTS | ru |
dc.subject | MINING UNIVERSITIES | ru |
dc.subject | GEOLOGICAL ENGINEERS | ru |
dc.subject | MATHS | ru |
dc.subject | METHODS OF TEACHING MATHEMATICS | ru |
dc.subject | METHODOLOGY OF MATHEMATICS AT THE UNIVERSITY | ru |
dc.subject | STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL | ru |
dc.title | Модель формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике | ru |
dc.title.alternative | Model for Forming the Critical Thinking of Future Mining Engineers and Geological Engineers in the Process of Learning Mathematics | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
local.localtype | Статья | ru |
dc.identifier.doi | 10.26170/2079-8717_2021_05_08 | |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-05-08.pdf | 752,25 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show simple item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.