Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16317
Title: Модель формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике
Other Titles: Model for Forming the Critical Thinking of Future Mining Engineers and Geological Engineers in the Process of Learning Mathematics
Authors: Воронина, Л. В.
Озерова, Т. С.
Voronina, L. V.
Ozerova, T. S.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Воронина Л. В. Модель формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике / Л. В. Воронина, Т. С. Озерова // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 5. — С. 67-78.
Abstract: В данной статье рассматривается процесс формирования критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в процессе обучения математике. Целью работы является разработка и научное обоснование модели обучения математике, использование которой обеспечит готовность применять навыки критического мышления будущих горных инженеров и инженеров-геологов в их профессиональной деятельности.
This article examines the process of forming critical thinking of future mining engineers and geological engineers in the process of teaching mathematics. The aim of the work is to develop and scientifically substantiate a model of teaching mathematics, the use of which will ensure the readiness to apply the skills of critical thinking of future mining engineers and geological engineers in their professional activities.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
КРИТИЧЕСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
ФОРМИРОВАНИЕ КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ
ДИАГНОСТИКА КРИТИЧЕСКОГО МЫШЛЕНИЯ
ПОДГОТОВКА СПЕЦИАЛИСТОВ
СТУДЕНТЫ
ГОРНЫЕ ВУЗЫ
ИНЖЕНЕРЫ-ГЕОЛОГИ
МАТЕМАТИКА
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ МАТЕМАТИКИ
МЕТОДИКА МАТЕМАТИКИ В ВУЗЕ
СТРУКТУРНО-ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ МОДЕЛЬ
CRITICAL THINKING
THE FORMATION OF CRITICAL THINKING
DIAGNOSTICS OF CRITICAL THINKING
TRAINING OF SPECIALISTS
STUDENTS
MINING UNIVERSITIES
GEOLOGICAL ENGINEERS
MATHS
METHODS OF TEACHING MATHEMATICS
METHODOLOGY OF MATHEMATICS AT THE UNIVERSITY
STRUCTURAL AND FUNCTIONAL MODEL
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16317
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_05_08
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 5
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-05-08.pdf752,25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.