Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16540
Title: | Поликультурное обучение иностранному языку студентов юридического вуза: понятие, сущность, цели, задачи, принципы, структура, методы и этапы |
Other Titles: | English Language Polycultural Teaching of Law School Students: Notion, Essence, Aims, Principles, Structure, Methods and Phases |
Authors: | Сергеева, Н. Н. Таюрская, С. Н. Sergeeva, N. N. Tayurskaya, S. N. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Сергеева Н. Н. Поликультурное обучение иностранному языку студентов юридического вуза: понятие, сущность, цели, задачи, принципы, структура, методы и этапы / Н. Н. Сергеева, С. Н. Таюрская // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 149-157. |
Abstract: | Одной из ведущих задач поликультурного обучения, развития, воспитания в вузе является обеспечение условий для этнической самоидентификации; идентификации с принимающей нацией и отождествления с многоплановым миром с целью созидания поликультурной личности. Поликультурная личность - это гуманистичная, признающая общечеловеческие ценности и нормы цивилизованного бытия, чтящая свою свободную и сохраняющую свою культурную идентичность, стремящуюся к самопознанию, самоопределению и самосовершенствованию. One of the leading methods for designing and developing higher education in the context of multiculturalism and multilingualism is a culturological approach, which directs the system of education towards self-knowledge, self-determination, and self-consciousness. A special role in the educational system, including the university one, is assigned to: improvement of education quality and efficiency; implementation of practical orientation of the education content; specialist's socialization during professional training. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ ЛИЧНОСТЬ ПОЛИКУЛЬТУРНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОЛИКУЛЬТУРНАЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ИНОКУЛЬТУРНОСТЬ ЭТНОСЫ МИКРОГРУППЫ МЕЖПОКОЛЕННЫЙ ПОДХОД МЕЖКУЛЬТУРНЫЕ КОММУНИКАЦИИ ЮРИДИЧЕСКИЕ ВУЗЫ СТУДЕНТЫ-ЮРИСТЫ ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС MULTICULTURAL PERSONALITY MULTICULTURAL EDUCATION MULTICULTURAL EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOREIGN CULTURE ETHNIC GROUPS MICROGROUPS INTERGENERATIONAL APPROACH INTERCULTURAL COMMUNICATION LAW SCHOOLS LAW STUDENTS FOREIGN LANGUAGES METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES METHODOLOGY OF FOREIGN LANGUAGES AT THE UNIVERSITY EDUCATIONAL PROCESS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16540 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_06_17 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-06-17.pdf | 613,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.