Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16541
Title: Методические основы обучения китайских студентов говорению на русском языке
Other Titles: Methodological Foundations of Teaching Chinese Students to Speak Russian
Authors: Чжан Сяохуэй
Сергеева, Н. Н.
Zhang Xiaohui
Sergeeva, N. N.
Issue Date: 2021
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чжан Сяохуэй. Методические основы обучения китайских студентов говорению на русском языке / Чжан Сяохуэй, Н. Н. Сергеева // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 158-164.
Abstract: Важнейшим методическим аспектом обучения иностранцев русскому языку является совершенствование умения и навыков говорения. В нашем исследовании выбор методики обучения китайских студентов говорению на русском языке определяется целью реализации основных положений регионально-этнического подхода.
The methodology makes pedagogical activity consciously aimed at obtaining a certain, preplanned result. The appropriate method chosen and used in training ensures the achievement of the desired result. Modern researchers (M. M. Dyshecheva, O. S. Kodzaeva, I. V. Starodumov, etc.) identify a number of theoretical and applied problems in the teaching of RCT that require solutions. Thus, the most important methodological aspect of teaching Russian to foreigners is the improvement of speaking skills and abilities.In our study, the choice of methods of teaching Chinese students to speak Russian is determined by the goal of implementing the main provisions of the regional-ethnic approach.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
КИТАЙСКИЕ СТУДЕНТЫ
РЕГИОНАЛЬНО-ЭТНИЧЕСКИЙ ПОДХОД
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
РКИ
УЧЕБНЫЕ ПРЕДМЕТЫ
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
ОБУЧЕНИЕ ИНОЯЗЫЧНОМУ ГОВОРЕНИЮ
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
METHODS OF TEACHING THE RUSSIAN LANGUAGE
METHODOLOGY OF THE RUSSIAN LANGUAGE AT THE UNIVERSITY
CHINESE STUDENTS
FOREIGN LANGUAGE SPEAKING
REGIONAL-ETHNIC APPROACH
METHODOLOGICAL PRINCIPLES OF TEACHING
ИНОЯЗЫЧНАЯ КОММУНИКАЦИЯ
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16541
DOI: 10.26170/2079-8717_2021_06_18
Origin: Педагогическое образование в России. 2021. № 6
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2021-06-18.pdf495,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.