Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16549
Title: | Рецензия на научно-методическое пособие "Социополис как инклюзивная модель организации жизнеустройства людей с инвалидностью" |
Other Titles: | Review of the Scentific and Methodological Allowance "Sociopolis as an Inclusive Model of the Organization of People's Livelihoods With Disabilities" |
Authors: | Назарова, Н. М. Nazarova, N. M. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Назарова Н. М. Рецензия на научно-методическое пособие "Социополис как инклюзивная модель организации жизнеустройства людей с инвалидностью" / Н. М. Назарова // Педагогическое образование в России. — 2021. — № 6. — С. 211-215. |
Abstract: | В представленной рецензии дана оценка научно-методическому пособию "Социополис как инклюзивная модель организации жизнеустройства людей с инвалидностью" (научный редактор Ю. Н. Галагузова. Екатеринбург, 2021. 284 с.). В научно-методическом пособии представлена концепция организации жизнеустройства людей с инвалидностью в рамках инклюзивной модели "Социополис" как альтернативы жизни людей в психоневрологических интернатах; даны методические рекомендации администрации и специалистам по организации жизнеустройства людей с инвалидностью в сфере трудозанятости, сопровождаемого проживания и социокультурной адаптации. In the presented review, the scientific and methodological manual "Sociotholis as an inclusive model of the organization of people's life organization with disabilities" (Scientific editor of Yu. N. Galaguzova. Ekaterinburg, 2021. 284 p.). A scientific and methodological manual presents the concept of organizing the livelihood of people with disabilities in the framework of the inclusive model "Sociopolis" as an alternative to the life of people in psychoneurological boarding schools; methodical recommendations of the administration and specialists in organizing the livelihoods of people with disabilities in the field of hardability, accompanied by residence and socio-cultural adaptation. |
Keywords: | СОЦИОПОЛИС КАК ИНКЛЮЗИВНАЯ МОДЕЛЬ ОРГАНИЗАЦИИ ЖИЗНЕУСТРОЙСТВА ЛЮДЕЙ С ИНВАЛИДНОСТЬЮ (НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКОЕ ПОСОБИЕ) СОЦИОЛОГИЯ СОЦИОЛОГИЯ СОЦИАЛЬНОЙ ПОМОЩИ И СОЦИАЛЬНОГО ОБЕСПЕЧЕНИЯ НАУЧНО-МЕТОДИЧЕСКИЕ ПОСОБИЯ РЕЦЕНЗИИ ИНКЛЮЗИИ ИНКЛЮЗИВНЫЕ МОДЕЛИ ЖИЗНЕУСТРОЙСТВО ИНВАЛИДОВ ИНВАЛИДЫ РАБОТА С ИНВАЛИДАМИ СОЦИАЛЬНАЯ ЗАЩИТА СОЦИАЛЬНАЯ РАБОТА SCIENTIFIC AND METHODOLOGICAL MANUALS REVIEWS INCLUSION INCLUSIVE MODELS LIFE ARRANGEMENTS FOR DISABLED PEOPLE DISABLED PEOPLE WORK WITH PEOPLE WITH DISABILITIES SOCIAL PROTECTION SOCIAL WORK |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16549 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2021_06_25 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2021. № 6 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2021-06-25.pdf | 472,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.