Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16609
Title: Актуальное состояние ценностного отношения к семье у студентов
Other Titles: The Current State of Value Attitude to Family Among Students
Authors: Халикова, Г. А.
Мазурчук, Е. О.
Мазурчук, Н. И.
Khalikova, G. A.
Mazurchuk, E. O.
Mazurchuk, N. I.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Халикова Г. А. Актуальное состояние ценностного отношения к семье у студентов / Г. А. Халикова, Е. О. Мазурчук, Н. И. Мазурчук // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 157-164.
Abstract: Целью исследования является выявление актуального состояния ценностного отношения к семье у студентов. В качестве основных методов исследования использовались опрос, тестирование, сочинение и описательная статистика как метод визуализации количественных результатов исследования. В работе описаны результаты констатирующего этапа исследования, позволяющие судить об актуальном состоянии ценностного отношения к семье.
The purpose of the study is to identify the current state of value attitude to the family among students. The main research methods used were survey, testing, essay and descriptive statistics as a method of visualizing quantitative research results. The paper describes the results of the ascertaining stage of the study, which allow us to judge the current state of the value attitude to the family.
Keywords: ПСИХОЛОГИЯ
СОЦИАЛЬНАЯ ПСИХОЛОГИЯ
СТУДЕНЧЕСКИЕ СЕМЬИ
СТУДЕНТЫ
ЦЕННОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ
СЕМЕЙНЫЕ ОТНОШЕНИЯ
ПСИХОЛОГИЯ СЕМЬИ
СЕМЕЙНАЯ ЖИЗНЬ
САМОСОЗНАНИЕ СТУДЕНТОВ
ЛИЧНОСТНОЕ РАЗВИТИЕ
STUDENT FAMILIES
STUDENTS
VALUE RELATIONSHIPS
FAMILY RELATIONSHIPS
FAMILY PSYCHOLOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16609
DOI: 10.26170/2079-8717_2022_01_18
Origin: Педагогическое образование в России. 2022. № 1
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2022-01-18.pdf392,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.