Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16614
Title: Особенности антропологического подхода к образованию личности взрослого
Other Titles: Characteristics of the Anthropological Approach in the Education of the Personality of Adult
Authors: Чигинцева, О. Н.
Chigintseva, O. N.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Чигинцева О. Н. Особенности антропологического подхода к образованию личности взрослого / О. Н. Чигинцева // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 192-202.
Abstract: На каких антропологических основаниях может быть построена методология образования личности взрослого, в особенности пожилого человека, чтобы способствовать ее активному старению? Цель описываемого исследования - рассмотреть традиционное направление в антропологии в историческом аспекте, выявить признаки антропологического подхода в образовании личности взрослого.
The education of the personality of adult, especially, elderly man, must facilitate the process of personality’s active aging. So, what are the anthropological foundations, promoting to construct this methodology? A purpose of the described study – is to consider a traditional direction of antropology in the dimension of history, to find out characteristics of the anthropological approach in the education of the personality of adult.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИКА ВЗРОСЛЫХ
ЛИЧНОСТЬ ВЗРОСЛОГО
АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ЧЕЛОВЕЧЕСКАЯ ПРИРОДА
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ОБУЧЕНИЕ ВЗРОСЛЫХ
АНДРАГОГИКА
ГУМАНИСТИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ
СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ
ADULT PERSONALITY
ANTHROPOLOGICAL APPROACH
HUMAN NATURE
EDUCATIONAL ENVIRONMENT
ADULT EDUCATION
ANDRAGOGY
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16614
DOI: 10.26170/2079-8717_2022_01_22
Origin: Педагогическое образование в России. 2022. № 1
Appears in Collections:Педагогическое образование в России

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
povr-2022-01-22.pdf377,37 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.