Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16614
Title: | Особенности антропологического подхода к образованию личности взрослого |
Other Titles: | Characteristics of the Anthropological Approach in the Education of the Personality of Adult |
Authors: | Чигинцева, О. Н. Chigintseva, O. N. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Чигинцева О. Н. Особенности антропологического подхода к образованию личности взрослого / О. Н. Чигинцева // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 192-202. |
Abstract: | На каких антропологических основаниях может быть построена методология образования личности взрослого, в особенности пожилого человека, чтобы способствовать ее активному старению? Цель описываемого исследования - рассмотреть традиционное направление в антропологии в историческом аспекте, выявить признаки антропологического подхода в образовании личности взрослого. The education of the personality of adult, especially, elderly man, must facilitate the process of personality’s active aging. So, what are the anthropological foundations, promoting to construct this methodology? A purpose of the described study – is to consider a traditional direction of antropology in the dimension of history, to find out characteristics of the anthropological approach in the education of the personality of adult. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ПЕДАГОГИКА ВЗРОСЛЫХ ЛИЧНОСТЬ ВЗРОСЛОГО АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД ЧЕЛОВЕЧЕСКАЯ ПРИРОДА ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА ОБУЧЕНИЕ ВЗРОСЛЫХ АНДРАГОГИКА ГУМАНИСТИЧЕСКАЯ ПСИХОЛОГИЯ СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ ADULT PERSONALITY ANTHROPOLOGICAL APPROACH HUMAN NATURE EDUCATIONAL ENVIRONMENT ADULT EDUCATION ANDRAGOGY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16614 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2022_01_22 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2022. № 1 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2022-01-22.pdf | 377,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.