Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16622
Title: | Роль "культурно-языковых деревень" Цзилиньского университета международных исследований в формировании "третьего пространства" в языковом сознании студентов |
Other Titles: | The Role of "Global Villages" of Jilin International Studies University in the Formation of the "Third Space" in the Linguistic Consciousness of Students |
Authors: | Сун Хун-ин Song Hong Ying |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Сун Хун-ин. Роль "культурно-языковых деревень" Цзилиньского университета международных исследований в формировании "третьего пространства" в языковом сознании студентов / Сун Хун-ин // Педагогическое образование в России. — 2022. — № 1. — С. 76-85. |
Abstract: | Объектом исследования данной статьи является формирование "третьего пространства", которое представляет собой виртуальное пространство в языковом сознании студентов, сформированное в процессе изучения иностранного языка и культуры страны изучаемого языка. В работе предпринимается попытка описать процесс развития и формирования "третьего пространства", в частности четыре этапа формирования "третьего пространства", а также коммуникативной компетенции обучающихся посредством реализации проекта "культурно-языковых деревень" на территории Цзилиньского университета международных исследований. The object of this article is the formation of a "third space", which is a virtual space in the linguistic consciousness of students, formed in the process of studying a foreign language and culture. The paper attempts to describe the process of development and formation of the "third space", in particular, the four stages of the formation of the "third space", as well as the communicative competence of students through the implementation of the project of "cultural and language villages" on the сampus of Jilin International Studies University. |
Keywords: | ЦЗИЛИНЬСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ МЕЖДУНАРОДНЫХ ИССЛЕДОВАНИЙ ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ КУЛЬТУРНО-ЯЗЫКОВЫЕ ДЕРЕВНИ ЯЗЫКОВОЕ СОЗНАНИЕ МЕЖКУЛЬТУРНАЯ КОММУНИКАЦИЯ КОММУНИКАТИВНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ИНОСТРАННЫЕ ЯЗЫКИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ МЕТОДИКА ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ВУЗЕ СТУДЕНТЫ КИТАЙСКИЕ ВУЗЫ НАРОДНАЯ КУЛЬТУРА CULTURAL AND LINGUISTIC VILLAGES LINGUISTIC CONSCIOUSNESS INTERCULTURAL COMMUNICATION COMMUNICATIVE COMPETENCIES FOREIGN LANGUAGES METHODS OF TEACHING FOREIGN LANGUAGES METHODOLOGY OF FOREIGN LANGUAGES AT THE UNIVERSITY STUDENTS CHINESE UNIVERSITIES FOLK CULTURE |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16622 |
DOI: | 10.26170/2079-8717_2022_01_09 |
Origin: | Педагогическое образование в России. 2022. № 1 |
Appears in Collections: | Педагогическое образование в России |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
povr-2022-01-09.pdf | 714,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.