Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16624
Title: | Виртуальный методический кабинет как инструмент реализации модели наставничества в дошкольной образовательной организации |
Other Titles: | Office as a tool for implementing a mentoring model in a preschool educational organization |
Authors: | Авраменко, В. С. Николаева, М. А. Avramenko, V. S. Nikolaeva, M. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Авраменко В. С. Виртуальный методический кабинет как инструмент реализации модели наставничества в дошкольной образовательной организации / В. С. Авраменко, М. А. Николаева // Вестник социально-гуманитарного образования и науки. — 2021. — № 2. — С. 4-14. |
Abstract: | В статье рассмотрены основные аспекты внедрения виртуального методического кабинета в деятельность дошкольной образовательной организации с целью развития профессиональных компетенций педагогов; раскрыто содержание модели наставничества, в основе которой лежат интерактивные формы взаимодействия педагогов, сформулированы проблемные моменты при внедрении модели наставничества через виртуальный методический кабинет. The article discusses the main aspects of introducing a virtual methodological office into the activities of a preschool educational organization in order to develop the professional competencies of teachers; the content of the mentoring model is revealed, which is based on interactive forms of interaction between teachers: coach sessions, facilitation sessions, etc.; formulated problematic moments when introducing a mentoring model through a virtual methodological office. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА НАСТАВНИЧЕСТВО ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПЕДАГОГИ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ВИРТУАЛЬНЫЕ МЕТОДИЧЕСКИЕ КАБИНЕТЫ МЕТОДИЧЕСКАЯ РАБОТА ИНТЕРАКТИВНОЕ ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ОРГАНИЗАЦИИ ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ MENTORING TEACHERS VIRTUAL METHODICAL ROOMS METHODICAL WORK INTERACTIVE INTERACTION PRESCHOOL EDUCATIONAL ORGANIZATIONS INFORMATION TECHNOLOGY |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16624 |
Origin: | Вестник социально-гуманитарного образования и науки. 2021. № 2 |
Appears in Collections: | Вестник социально-гуманитарного образования и науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vcgo-2021-02-01.pdf | 263,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.