Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16798
Title: | Речевой этикет как необходимое условие успешного общения детей дошкольного возраста |
Other Titles: | Speech etiquette as a prerequisite for successful communication of preschool children |
Authors: | Багичева, Н. В. Bagicheva, N. V. |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Багичева Н. В. Речевой этикет как необходимое условие успешного общения детей дошкольного возраста / Н. В. Багичева // Филологическое образование в период детства. — 2016. — № 23. — С. 8-11. |
Abstract: | Рассмотрены основные факторы успешного общения дошкольников и причины коммуникативных неудач. Прослежена связь успешности общения дошкольников с возрастными психологическими особенностями дошкольников, с необходимостью формирования речевых этикетных умений. The main factors of successful communication of preschool children and the causes of communication failures. Traced the connection successful dialogue of preschool children with age-psychological characteristics of preschool children, with a necessity of formation of speech etiquette skills. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ВОСПИТАНИЯ ДОШКОЛЬНИКИ КУЛЬТУРА ПОВЕДЕНИЯ РЕЧЕВЫЕ УМЕНИЯ КОММУНИКАТИВНЫЕ НАВЫКИ РЕЧЕВОЙ ЭТИКЕТ РЕЧЕВОЕ ОБЩЕНИЕ ОБЩЕНИЕ СО СВЕРСТНИКАМИ ОБЩЕНИЕ СО ВЗРОСЛЫМИ ОБЩЕНИЕ ДЕТЕЙ МЕЖЛИЧНОСТНОЕ ОБЩЕНИЕ МЕЖЛИЧНОСТНЫЕ ОТНОШЕНИЯ CULTURE OF BEHAVIOR SPEECH ETIQUETTE SKILLS OF PRESCHOOL CHILDREN SPEECH ETIQUETTE THE SUCCESS OF VERBAL COMMUNICATION COMMUNICATION WITH PEERS INTERACTION WITH ADULTS |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16798 |
Origin: | Филологическое образование в период детства. 2016. № 23 |
Appears in Collections: | Филологическое образование в период детства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fopd-2016-23-03.pdf | 511,82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.