Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16800
Title: Организация работы по литературному развитию детей дошкольного возраста
Other Titles: Organization of work for literary development preschool children
Authors: Земскова, Е. А.
Zemskova, E. A.
Issue Date: 2016
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Земскова Е. А. Организация работы по литературному развитию детей дошкольного возраста / О. В. Бессонова // Филологическое образование в период детства. — 2016. — № 23. — С. 115-118.
Abstract: В данной статье представлен опыт организации педагогической деятельности по литературному развитию детей дошкольного возраста. Раскрывается необходимость читательского развития дошкольников, формирование культуры чтения и развитие способности выражать свои жизненные впечатления в художественном слове. Представлены подходы к развитию литературной речи дошкольников, различные приемы работы воспитателя.
This article presents an experience of pedagogical activity on the literary development of preschool children. It reveals the need for the reader's development of preschool children, the formation of a culture of reading and the development of the ability to express their life experiences in the artistic word. Approaches to the development of literary language of preschool children, different methods of teacher work.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ДОШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА
ТЕОРИЯ И МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ
ДОШКОЛЬНИКИ
ДОШКОЛЬНЫЕ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ УЧРЕЖДЕНИЯ
ЛИТЕРАТУРНОЕ РАЗВИТИЕ
КУЛЬТУРА ЧТЕНИЯ
ЛИТЕРАТУРНАЯ РЕЧЬ
РАЗВИТИЕ ЛИТЕРАТУРНОЙ РЕЧИ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПРИЕМЫ РАБОТЫ
ПРОЕКТНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
LITERARY DEVELOPMENT
CULTURE OF READING
PRESCHOOL CHILDREN
APPROACHES TO THE DEVELOPMENT OF LITERARY LANGUAGE
LITERARY LANGUAGE DEVELOPMENT TECHNIQUES
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16800
Origin: Филологическое образование в период детства. 2016. № 23
Appears in Collections:Филологическое образование в период детства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fopd-2016-23-31.pdf589,61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.