Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16862
Title: | Проблемы подготовки студентов педвузов к учебной и внеурочной работе в период пандемии |
Other Titles: | Problems of training students of pedagogical universities for educational and out-of-learning work during the pandemic period |
Authors: | Ган, О. И. Клименко, И. М. Gan, O. Klimenko, I. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Ган О. И. Проблемы подготовки студентов педвузов к учебной и внеурочной работе в период пандемии / О. И. Ган, И. М. Клименко // Запад, Восток и Россия: Вопросы всеобщей истории. — 2021. — Вып. 24 : Урал между Западом и Востоком. — С. 190-194. |
Abstract: | Концепция преподавания истории России в образовательных организациях Российской Федерации, реализующих основные общеобразовательные программы, - один из важнейших концептуально-нормативных документов, определяющих основы изучения отечественной истории в современной российской школе. В содержании данной статьи приведен краткий анализ соответствия основных положений Концепции текущим проблемам практикоориентированности подготовки студентов педвузов и, в частности, будущих учителей истории и обществознания. Раскрыты основные проблемы организации и проведения педагогической практики, включая новые вызовы всемирной пандемии, предложены некоторые рекомендации по их преодолению. The concept of teaching Russian history in educational institutions of the Russian Federation that implement basic general education programs is one of the most important conceptual and normative documents that determine the foundations of the study of Russian history in modern Russian schools. The content of this article provides a brief analysis of the correspondence of the main provisions of the Concept to the current problems of practice-oriented training of students of pedagogical universities, and, in particular, future teachers of history and social studies. The main problems of organizing and conducting pedagogical practice, including new challenges of the global pandemic, are revealed, and some recommendations are proposed to overcome them. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ВУЗЫ СТУДЕНТЫ-ПЕДАГОГИ ПОДГОТОВКА БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ УЧИТЕЛЯ ИСТОРИИ ИСТОРИЯ РОССИИ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ ИСТОРИИ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ ИННОВАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ ПАНДЕМИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА RUSSIAN HISTORY HISTORY TEACHING METHODOLOGY EDUCATIONAL PROGRAMS STUDENT TEACHERS PREPARATION OF FUTURE TEACHERS HISTORY TEACHERS INNOVATIVE TECHNOLOGIES PEDAGOGICAL TECHNOLOGIES PANDEMIC TEACHING PRACTICE МЕТОДИКА ИСТОРИИ В ВУЗЕ КОРОНАВИРУС ЭПИДЕМИИ |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/16862 |
DOI: | 10.26170/2413-872X_2021_24_18 |
Origin: | Запад, Восток и Россия: Вопросы всеобщей истории. 2021. Вып. 24 |
Appears in Collections: | Запад, Восток и Россия: вопросы всеобщей истории |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vvi-2021-24-18.pdf | 340,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.