Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17022
Title: | Методика обучения словаков русским неопределенным местоимениям |
Other Titles: | Methodology for Teaching Slovaks Russian Indefinite Pronouns |
Authors: | Цингерова, Н. Вазанова, М. Cingerova, N. Vazanova, M. |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Уральский государственный педагогический университет |
Citation: | Цингерова Н. Методика обучения словаков русским неопределенным местоимениям / Н. Цингерова, М. Вазанова // Филологический класс. — 2022. — Т. 27, № 1. — С. 249-260. |
Abstract: | В статье рассматривается опыт обучения неопределенным местоимениям словацких студентов. The paper describes the experience of teaching Russian indefinite pronouns to Slovak students. Much attention is paid to the linguistic substantiation of the system of teaching Russian independent pronouns, which is designed on the basis of their specificity in the two contacting languages. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ СЛОВАЦКИЕ СТУДЕНТЫ РУССКИЙ ЯЗЫК МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ РКИ РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ МОРФОЛОГИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА НЕОПРЕДЕЛЕННЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ ГРАММАТИКА РУССКОГО ЯЗЫКА ГРАММАТИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ УЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫ ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА ПРИЕМЫ ОБУЧЕНИЯ ОПЫТ ОБУЧЕНИЯ МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ INDEFINITE PRONOUNS RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TEXTORIENTED APPROACH ACTIVE TEACHING METHODS METHODS OF TEACHING RUSSIAN FOREIGN STUDENTS METHODS OF TEACHING RUSSIAN AT A HIGHER EDUCATION INSTITUTION |
URI: | http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17022 |
WoS: | 000791968000024 |
SCOPUS: | 85141472697 |
Origin: | Филологический класс. 2022. Т. 27, № 1 |
Appears in Collections: | Филологический класс |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
fkls-2022-01-24.pdf | 326,47 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.