Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17022
Title: Методика обучения словаков русским неопределенным местоимениям
Other Titles: Methodology for Teaching Slovaks Russian Indefinite Pronouns
Authors: Цингерова, Н.
Вазанова, М.
Cingerova, N.
Vazanova, M.
Issue Date: 2022
Publisher: Уральский государственный педагогический университет
Citation: Цингерова Н. Методика обучения словаков русским неопределенным местоимениям / Н. Цингерова, М. Вазанова // Филологический класс. — 2022. — Т. 27, № 1. — С. 249-260.
Abstract: В статье рассматривается опыт обучения неопределенным местоимениям словацких студентов.
The paper describes the experience of teaching Russian indefinite pronouns to Slovak students. Much attention is paid to the linguistic substantiation of the system of teaching Russian independent pronouns, which is designed on the basis of their specificity in the two contacting languages.
Keywords: ОБРАЗОВАНИЕ. ПЕДАГОГИКА
ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ УЧЕБНЫХ ПРЕДМЕТОВ
ВЫСШИЕ УЧЕБНЫЕ ЗАВЕДЕНИЯ
СЛОВАЦКИЕ СТУДЕНТЫ
РУССКИЙ ЯЗЫК
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
МЕТОДИКА РУССКОГО ЯЗЫКА В ВУЗЕ
РКИ
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
МОРФОЛОГИЯ РУССКОГО ЯЗЫКА
НЕОПРЕДЕЛЕННЫЕ МЕСТОИМЕНИЯ
ГРАММАТИКА РУССКОГО ЯЗЫКА
ГРАММАТИЧЕСКИЕ ХАРАКТЕРИСТИКИ
УЧЕБНЫЕ МАТЕРИАЛЫ
ЯЗЫКОВЫЕ СРЕДСТВА
ПРИЕМЫ ОБУЧЕНИЯ
ОПЫТ ОБУЧЕНИЯ
МЕТОДЫ ОБУЧЕНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
INDEFINITE PRONOUNS
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
TEXTORIENTED APPROACH
ACTIVE TEACHING METHODS
METHODS OF TEACHING RUSSIAN
FOREIGN STUDENTS
METHODS OF TEACHING RUSSIAN AT A HIGHER EDUCATION INSTITUTION
URI: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/17022
WoS: 000791968000024
SCOPUS: 85141472697
Origin: Филологический класс. 2022. Т. 27, № 1
Appears in Collections:Филологический класс

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
fkls-2022-01-24.pdf326,47 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record




Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.